طرح مدیریت یکپارچه شهری در انتظار تصویب مجلس

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: طرح مدیریت یکپارچه شهری در انتظار تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

شهرام دبیری روز پنجشنبه در نطق پیش از دستور خود در اجلاس بیست و ششم شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی استان‌ها، موضوع مدیریت یکپارچه شهری را در اولویت بگذارند و بر روی آن کار و مطالعه کنند تا بتوانیم آن را در اولویت طرح در مجلس دوازدهم قرار دهیم که با تصویب مدیریت یکپارچه شهری، شاهد این باشیم شهرداری‌ها و شورا‌ها جایگاه واقعی خود را در مدیریت کشور، پیدا کنند.

وی از عقد تفاهم‌نامه با مرکز پژوهش‌های مجلس در اجلاس بیست و ششم خبر داد و افزود: با حضور دکتر بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس این کار مهم را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: عقد تفاهم‌نامه با مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی موجب تقویت توان علمی، پژوهشی و مدیریتی شورا‌های شهر و روستا می‌شود.

دبیری اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های بسیار خوب این مرکز به ویژه در حوزه‌های تخصصی آموزشی و پژوهشی استفاده کنیم و قطعا این تفاهم‌نامه شروع همکاری ما است که موجب تقویت توان علمی، پژوهشی و مدیریتی شورا‌های شهر و روستا خواهد شد.

وی در بخش دیگری با اشاره به حضور آگاهانه مردم در انتخابات ۱۱ اسفند گفت: حضور چشمگیر و مسئولانه مردم ایران در انتخابات، نشان دهنده رشد و آگاهی و وقت شناسی مردم و حساسیت آن‌ها به تعیین سرنوشت‌شان است.

رئیس شورای عالی استان‌ها با تشکر و قدردانی از مسئولان برگزاری انتخابات، هیات‌های اجرایی و نظارت، بسیج و نیرو‌های نظامی و انتظامی ابراز امیدواری کرد تا در دور دوم انتخابات مجلس که احتمالا اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود، مجددا شاهد حضور پرشور مردم باشیم.

دبیری در ادامه از ضرورت برنامه‌ریزی برای ۲ سال باقی‌مانده از دوره ششم شورای عالی استان‌ها سخن گفت و اظهار کرد: باید تلاش کنیم با یک برنامه ریزی صحیح کار را ادامه دهیم.

به گفته وی، قرار بر این شده تا مرکز آموزش و پژوهش شورای عالی استان‌ها با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس برنامه‌ای ۲ ساله تدوین کنند تا چشم انداز این مدت ترسیم شود و به اهداف آن با تلاش همگانی دست پیدا کنیم.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار