مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم:

۶۰ المان نوروزی قم از میان ۸۰۰ اثر از هنرمندان کشوری انتخاب شده است

جوادیان گفت: اساتید و هنرمندان سراسر کشور در جشنواره شهرنگار قم بیش از ۸۰۰ طرح به دبیرخانه ارسال کردند که پس از داوری ۶۰ طرح برتر انتخاب شد.

 پیام جوادیان،مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم در حاشیه کارگاه طراحی المان‌های نوروزی قم در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۱۵ اسفندماه آغاز هفته درختکاری و منابع طبیعی بوده است که با آغاز برنامه‌های پویش ملی سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری قم مصادف شده و شاهد جشن‌های درختکاری در سطح شهر هستیم. 

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم عنوان کرد: در جشنواره و رویداد بزرگ شهرنگار نیز، فراخوان عمومی به تمام اساتید و هنرمندان سراسر کشور اعلام شده و بیش از ۸۰۰ طرح به دبیرخانه ارسال شده که پس از ساعت‌ها جلسه کارشناسی و داوری ۶۰ طرح برتر و جامع انتخاب و با حضور هنرمندان، طرح‌نگاری المان‌های نوروزی آغاز شد.

وی مطرح کرد: المان‌های دیگر نیز به کثرت در سطح شهر موجود است که توسط همکاران در فضای سبز و سیما منظر شهرداری طراحی و اجرا شده که جدای از این المان‌هاست. 

جوادیان در خصوص المان‌های نوروزی اظهار کرد: وقتی المان‌هایی با طراحی زیبا، جذاب و رنگ‌های شاد در سطح شهر علی‌الخصوص در ایام نوروز که مصادف است با ایام ماه مبارک نصب شود؛ قطعا می‌تواند سیما منظر شهرداری را ارتقاء دهد و روح و نشاط شهری را مضاعف کند. 

وی تصریح کرد: یک جشنواره قم نگار نیز در ۶ ماهه اول سال گذشته اجرا شده که بیشتر شامل المان‌های سالیانه و دیوار نگاره‌ها بوده و حدود ۷۰۰ طرح به قم‌نگار ارسال شد و طرح‌های جذاب دیوارنگاره و المان‌های شهری انتخاب شد. 

جوادیان با اشاره به اینکه یکی از اهداف و برنامه‌ها استقبال از هنر هنرمندان است عنوان کرد: در این راستا از هنرمندان بومی استفاده خواهد شد و خاصیتی که این طرح‌ها به جامعه می‌بخشد؛ این است که شور و نشاط شهری افزایش پیدا کند.

جوادیان در ادامه افزود: تفاوتی که امسال با سال‌های گذشته داشت؛ این بود که فعالیت‌ها در معرض نقد و پیشنهاد قرار داده شود که پارسال به کمبود المان‌ها در سطح شهر نقد وارد بود و همکاران در سازمان با یک اقدام جهادی این مساله را حل کردند.

وی خاطر نشان کرد: تعداد المان‌های نوروزی سال گذشته ۳۰ عدد بود در حالی‌که امسال این رقم به ۶۰ عدد رسید و اقدامات دیگر نظیر سفره‌های هفت‌سین بزرگ به تعداد ۱۰ عدد در سطح شهر قرار می‌گیرد و گل‌جای‌ها و هنر‌های تجسمی نیز از دیگر کار‌های زیبا‌سازی است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم تاکید کرد: این المان‌ها از تاریخ ۲۵ در سطح شهر قرار می‌گیرد و همه شهروندان می‌توانند استفاده کافی و وافی ببرند.

وی با اشاره به نوع المان‌ها گفت: المان گنجشک، المان طوبی و ماه که طوبی نماد استقامت، نماد سبزی و شبیه درخت سرو است؛ بسیار پرمعنا بوده و المان ماه به خاطر تقارن ماه مبارک رمضان تعبیه شده و طرح‌های روی آن با ماه مبارک سنخیت دارد.

وی عنوان کرد: طراحی و اجرای طرح‌نگاره بر روی این المان‌ها راحت‌تر است و اگر پیچیده‌تر شود باعث می‌شود تعداد کمتری از جامعه هنرمندان استقبال کنند و بیشتر هدف این است که تعدد هنرمندان در این راستا بیشتر شود.

جوادیان با بیان اینکه فرایند ساخت المان‌ها از اردیبهشت‌ماه آغاز شده گفت: درشهر‌های مختلف انتخاب المان متفاوت بوده و شهر تهران از المان تخم‌مرغ و مشهد از المان بشقاب استفاده کرده؛ که در شهر قم از سه المان استفاده شده است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار