سومین کنگره ملی شعر پیامبر مهربانی امروز پنجشنبه با حضور برگزیدگان این کنگره در تالار اشراق زاهدان آغاز به کار کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: به فرموده مقام معظم رهبری سیستان و بلوچستان استان خاطره‌ها و پایتخت وحدت اسلامی است.

علی سرگزی با اشاره به اینکه پیوند بین شیعه و سنی و قومیت‌های مختلف، سیستان و بلوچستان را از سایر استان‌های کشور متمایز کرده است تصریح کرد: هر چه دشمنان تلاش می‌کنند به پیوندی که بیم مردمان این استان وجود دارد خدشه وارد کنند ناکام می‌مانند، چون این پیوند ناگسستنی است.

وی بیان کرد: سومین کنگره بین المللی شعر پیامبر مهربانی از مدت‌ها پیش برنامه ریزی شده به طوری‌که اکنون (۱۷ اسفندماه ۱۴۰۲) افتتاحیه این کنگره و امشب اختتامیه آن را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: کنگره بین المللی شعر پیامبر مهربانی حول شخصیت و محور وجود مقدس و نازنین پیامبر است، پیامبری که وجود مقدسش نه تنها برای مسلمانان بلکه برای تمامی بشریت نعمت بزرگی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: زبان تجلی‌گاه جلوه‌های متعدد آدمی است و مظهر فرهنگ، آیین، دین، تاریخ، اسطوره و هویت ملت هاست و شعر، جوهر عواطف آدمی است که در احوالات مختلف از رنج و لذت تا بندگی و الهام را در بر گرفته است.

سرگزی افزود: شیرینی شعر و اثرگذاری آن در عرصه‌های مختلف ضمن ایجاد زمینه‌ی بالندگی آن فرصتی است تا حس آدمی به مسائل پیرامون را آشکار کند و به راستی چه سعادتی از این بالاتر که شاعران در نعت پیامبر این مشعل راه هدایت، انسان کامل و اسوه بی بدیل اخلاق و مهربانی زبان حال به زیباترین و ماندگار‌ترین شکل، زیبایی‌های سیره‌ی نبوی را به گوش جهانیان برسانند.

وی تصریح کرد: مهربانی گوهر ناب وجود نبی مکرم اسلام (ص) و گمشده‌ی این روز‌های بشر امروز است رسولی که با لبخندی مهر آمیز و کلامی نافذ قلوب بشریت را به سوی فطرت الهی رهنمون می‌شدند و سیره و شخصیت ایشان، سرشار از درس‌هایی آموزنده در مسیر صلح و دوستی و تعالی انسان‌هاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار