کاشت ۵۰۰ نهال مرکبات در کازرون

مدیر بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون گفت: تعداد ۵۰۰ اصله نهال مرکبات به مناسبت روز درختکاری در شهرستان کاشته شد.

محمدجعفر شفیعی مدیر بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون در حاشیه مراسم روز درختکاری اظهار کرد: کاشتن درخت و ایجاد فضای سبز یکی از وظایف اسلامی و اجتماعی مسلمانان محسوب می‌شود و تبیین مبانی اصیل اسلامی آن برای مردم از جمله وظایف مبلغان دینی و مسئولان مربوطه است.

او، درخت را نماد آبادانی و شاخص سرسبزی و خرمی و همچنین مظهر زندگی و باعث لطافت هوا دانست و افزود: امروزه این حقیقت به خوبی اثبات شده است که با تقویت و توسعه درختکاری می‌توان با بحران‌های زیست محیطی مقابله کرد و وجود درختان علاوه بر اینکه تأثیر عواملی، چون نور خورشید، باران و باد را تعدیل می‌کند، موجب می‌شود گرد و غبار و عوامل آلاینده هوا کاهش پیدا کنند.

مدیر بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون با بیان اینکه گیاهان و درختان نقش بسیار مهمی در زندگی بشر دارند، تصریح کرد: تعادل دمای محیط، تلطیف هوا، حفاظت از خاک و تأمین بخشی از مواد غذایی مورد نیاز انسان، اندکی از سودمندی‌های فراوان درخت است.

شفیعی، هدف از برگزاری این مراسم را ارتقا و نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از درختان و منابع طبیعی دانست و بیان کرد: امروز درختکاری به یک کار نمایشی در هفته درختکاری تبدیل شده است، در حالی که اگر اهمیت درخت و آثار آن برای ادامه زندگی، بیشتر برای مردم تبیین شود و درختکاری در زمان مناسب، و راه‌های نگهداری از آن به صورت یک فرهنگ درآید، نتیجه مطلوب تری بدست خواهد آمد.

او با بیان اینکه گیاهان در بهبود آب و هوای یک شهر و پالایش گرد و غبار نقش بسیار مؤثری دارند، افزود: توسعه فضای سبز شهری در جهت کاهش آلودگی‌های شیمیایی هوای شهر‌ها در کنار عواملی همچون ایجاد منابع گذران اوقات فراغت برای شهروندان از جمله ضروریات زندگی شهرنشینی است.

شفیعی گفت: تعداد ۵۰۰ اصله نهال مرکبات به مناسبت روز درختکاری توسط گروه جهادی بسیج مهندسین جامعه کشاورزی با همکاری دهیاری و شورای اسلامی روستا‌های مناطق مختلف شهرستان کاشته شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار