رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستارا گفت: ۲۰ دانش اموز آستارایی به همراه والدینشان، ۵۰ اصله نهال در نهالستان منابع طبیعی این شهرستان کاشتند.

علیرضا قمی گفت: به مناسبت هفته منابع طبیعی ، ۲۰ نفر از دانش آموزان آستارایی به همراه خانواده هایشان، پس از بازدید از نهالستان منابع طبیعی آستارا در روستای خانه‌های آسیاب این شهرستان، ۵۰ اصله نهال در این نهالستان کاشتند.

وی با بیان اینکه فرهنگ درختکاری باید در مدارس و خانواده‌ها نهادینه شود، افزود: دانش آموزان با بازدید از نهالستان و کاشت نهال، با مواظبت از درختان به صورت علمی آشنا می‌شوند.


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستارا با بیان اینکه نهالستان آستارا یکی از ۹ نهالستان دولتی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان است که طرح پویش مردمی یک میلیارد درخت گیلان در آن اجرا می‌شود، اضافه کرد: درختکاری و ایجاد فضای سبز یکی از مهم‌ترین راهکار‌ها برای حفاظت خاک در برابر فرسایش، احیای پوشش گیاهی و حفظ محیط زیست برای نسل آینده است که باعث می‌شود محیط زندگی انسان‌ها با نشاط شود.

رسول بیرونی مجری طرح نهالستان آستارا هم در حاشیه حضور دانش آموزان و خانواده هایشان در این نهالستان، گفت: ۵ هزار و ۶۵۰ اصله نهال از تولیدات این نهالستان با هدف ترویج فرهنگ درختکاری در بین دانش آموزان مدارس این شهرستان توزیع شد.

وی با بیان اینکه فضای این نهالستان حدود ۵/۵ هکتار است، افزود: حدود ۸۵ هزار نهال از تولیدات این نهالستان به جنگل‌های گیلان و دیگراستان‌های همجوار منتقل شد.

برچسب ها: درخت ، دانش آموز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.