بیش از ۷ میلیون تن کالا از خراسان جنوبی به نقاط مختلف کشور جابجا شد

بیش از ۷ میلیون و ۸۰ هزار تن کالا از ابتدای سال توسط رانندگان و فعالان بخش حمل و نقل جاده‌ای از خراسان جنوبی به نقاط مختلف کشور جابجا شده است.

علیزاده سرپرست اداره کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: با تلاش رانندگان و فعالان بخش حمل و نقل از ابتدای سال تاکنون، ۷۰۸ هزار و ۳۵۶۶ تن کالا از استان به نقاط مختلف کشور جابجا شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۲ درصد افزایش یافته است.

او افزود: عمده کالا‌های جابجا شده از مبدأ استان سیمان کیسه ای، زغال سنگ، آهن اسفنجی، بنتونیت، سیمان فله ای، سنگ سنگبری و خاک معدنی بوده است.

علیزاده بیان کرد: برای جابجایی کالا‌ها بیش از ۳۸۷ هزار برگ بارنامه طی ۱۱ ماه امسال در استان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سرپرست اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم اولویت اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است، تصریح کرد: در حال حاضر ۳ پایانه عمومی حمل‌ و نقل کالا در استان فعال است.

او اظهار کرد: ۸۳ شرکت حمل و نقل کالا ۵ هزار و ۹۷۳ دستگاه ناوگان باری و ۱ هزار و ۲۴۸ راننده در بخش حمل و نقل کالای استان فعالیت می‌کنند.

علیزاده ادامه داد: بر اساس آمار بیشترین کالای جابجا شده از شهرستان‌های بیرجند، طبس و قاین بوده است.

سرپرست اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: برای جابجایی کالا در استان، بارنامه الکترونیکی صادر می شود و با حذف بارنامه کاغذی، بارنامه الکترونیک تنها سندی است که در جابجایی کالا در محور‌های مواصلاتی برون شهری مورد استفاده قرار گرفته و مرجع مورد تأیید برای تمامی دستگاه‌ها است.

او افزود: مهم‌ترین دستاورد‌های حذف فیزیک بارنامه، جلوگیری از جعل بارنامه، صرفه‌جویی در چاپ و توزیع بارنامه، تعیین مرجع واحد برای تأیید اصالت بارنامه و جلوگیری از مراجعات مکرر شرکت‌ها برای اخذ کاغذ بارنامه است.

برچسب ها: حمل و نقل ، جا به جایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.