مدیرعامل سازمان آتش نشانی تبریز گفت:همزمان با شروع طرح جامع آموزش ایمنی در چهارشنبه آخرسال ویژه برنامه آموزشی در مدارس تبریز هم برگزار می‌شود.

آقای صالح نیا گفت: نوجوانان و جوانان قشر آسیب پذیر هر جامعه انسانی هستند و چهارشنبه آخرسال نیز از مراسمی است که با ورود فرهنگ نامناسب زمینه را برای ایجاد فضای آسیب پذیر مهیا کرده است.

آقای صالح نیا افزود: آموزش‌های عمومی ایمنی، انواع آتش سوزی ها، نحوه مقابله با انواع آتش، توصیه‌های ایمنی شهروندی ویژه چهارشنبه آخرسال و سایر موارد ایمنی از جمله برنامه‌های آموزشی سازمان آتش نشانی در این روز است.

وی گفت:با نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال متاسفانه شاهد افزایش تعداد مصدومان ناشی از انفجار مواد محترقه در مناطق مختلف استان هستیم و این در حالی است که انواع و اقسام ترقه‌های انفجاری خطرناک به صورت آزادانه در بازار‌ها و مغازه‌ها به فروش می‌رسند و اقدامات موثر و بازدارنده‌ای از سوی نهاد‌های انتظامی و قضایی در این خصوص صورت نمی‌گیرد و سودجویان به صورت علنی اقدام به خرید و فروش و توزیع مواد آتش زا و انفجاری در مکان‌های عمومی و بازار‌های مناطق مختلف استان می‌کنند.

وی افزود: انتظار شهروندان از مسئولان ذیربط این است که برای کنترل و به حداقل رساندن صدمات و تلفات چهارشنبه آخرسال و حفظ امنیت روانی و نظم در جامعه با مراکز فروش و توزیع مواد محترقه به شدت برخورد موثر صورت گیرد.

وی گفت:از طرفی خود خانواده‌ها هم باید مراقب فرزندان خود باشند و آن‌ها را از خرید و نگهداری مواد منفجره در منازل مسکونی باز دارند تا شاهد اتفاقات ناگوار در روز‌های پایانی سال نباشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار