رئیس اداره محیط زیست شهرستان قشم نسبت به خرید و فروش گونه‌های جانوری در معرض انقراض در کنار فروش ماهی قرمز هشدار داد.

شاهمراد جعفری رئیس اداره محیط زیست شهرستان قشم گفت: خرید و فروش هر گونه جانوردر معرض انقراض در آستانه نوروز در این جزیره ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

وی افزود: هر ساله در ایام پایانی سال، برخی افراد فرصت طلب و سودجو با هدف تجارت غیر قانونی حیات وحش با ورود به زیستگاه‌های طبیعی، ضمن زنده گیری گونه‌های جانوری نادر و ارزشمند نظیر لاک پشت، مار آبی، سمندر لرستانی، لاله واژگون و نظایر آن اقدام به عرضه و فروش آن‌ها می‌کنند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان قشم گفت: هر گونه خرید و فروش گونه‌های جانوری در معرض انقراض غیرقانونی بوده و جرم محسوب می‌شود و سازمان حفاظت محیط زیست براساس قوانین مصوب موجود با متخلفان برخورد قانونی می‌کند.

جعفری افزود: گشت و نظارت مستمر توسط ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست قشم از مراکز خرید و فروش نوروزی در ایام پایانی سال با جدیت پیگیری می‌شود و از عموم مردم تقاضا می‌شود که از خرید جانوران وحشی که عمدتا گونه‌های در معرض خطر انقراض یا مهاجم محسوب می‌شوند، اجتناب کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه امکان پرورش و نگهداری گونه‌های وحشی به راحتی میسر نیست و بهتر است مردم از خرید این گونه‌ها خودداری کرده و در صورت مشاهده عرضه و فروش آنها، موارد را با شماره‌های ۳۵۲۴۳۶۶۰ و ۱۵۴۰ اطلاع‌رسانی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.