داده کاوی از محتوا‌های فضای مجازی نشان می‌دهد تمام تلاش رسانه‌های فارسی زبان خارجی از ۱۲ اسفند تاکنون تمرکز بر روایت‌سازی‌های دروغ در رابطه با مشارکت و بهره‌گیری از اخبارجعلی است.

سینا قربانی تحلیلگر و کارشناس مسائل رسانه در گفتگو با خبرگزاری صداوسیمای مازندران، گفت: بیش از ۵۰ درصد محتوا‌های رسانه‌های خارجی فارسی زبان بعد از انتخابات ناظر بر امر القای حضور کم‌شور مردم در انتخابات، زیر سوال بردن اعتبار انتخابات با اخبار جعلی و بزرگ‌نمایی تعداد آراء باطله است.

این تحلیلگر مسائل رسانه با اشاره بر بهره‌گیری رسانه‌های فارسی زبان خارجی از موضوع جاری شدن سیل در سیستان و بلوچستان، افزود: صفحات منتسب به جریانات معارض خارجی با برجسته کردن گزاره جعلی " هیچ‌ارگان دولتی کمکی به این شهر‌ها " نکرده است و برجسته کردن تصاویر ارسال صندوق‌های رای به نقاط دوردست، تلاش کردند تا با القای گزاره جعلی " تعمدی بودن محروم سازی مردم سیستان بلوچستان " حضور پر شور مردم ایران را سانسور و گزاره‌های ناامید کننده را در افکارعمومی ایران برجسته کنند.

سینا قربانی گفت: رسانه‌های فارسی زبان خارجی از روز پایان انتخابات تاکنون عملیات گسترده‌ای را در بستر رسانه‌های اجتماعی آغاز کرده اند تا خشم و نفرت کاربران ایرانی را افزایش بدهند.

او افزود: بمباران اطلاعاتی با هدف ایجاد تردید ذهنی به آمار اعلامی از سوی وزارت کشور پیرامون مشارکت در استانها، سلب انگیزه در افکارعمومی به طور خاص جوانان کشور و تلاش برای القای بی‌کفایتی و عدم اطمینان و اعتماد اکثریت مردم به مجلس داوزدهم از جمله محور‌هایی است که سازمان‌های معارض رسانه‌ای در چند روز گذشته بر روی آن اقدامات محتوایی و روانی داشته‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.