شانزدهمین المپیاد دانش آموزی فرش دستباف کرمان درسیرجان

معاون آموزش متوسطه اداره کل استان کرمان گفت: شانزدهمین المپیاد دانش آموزی فرش دستباف کرمان درسیرجان برگزار شد.

اصغر پارسا، با بیان اینکه برگزاری المپیاد دانش آموزی فرش همه ساله با هدف ایجاد انگیزه در هنرجویان فرش دستباف برگزار می‌شود گفت: شانزدهمین المپیاد دانش آموزی فرش دستباف استان کرمان در ۳ رشته رنگرزی، طراحی و بافت در شهرستان سیرجان برگزار شد که پس از انجام رقابت ۹ نفر به مسابقات کشوری راه پیدا می‌کنند و در اردیبهشت ماه در اصفهان به رقابت می‌پردازند.

وی افزود: هدف از برگزاری این المپیاد حفظ میراث فرهنگی و حمایت از صنایع دستی و احیاءفرش دستبافت استان کرمان است.

پارسا گفت: در این المپیاد فاطمه یزدی زاده از آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان در گرایش بافت فرش اول شد و رقیه سعید از آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان مقام دوم را در گرایش بافت فرش کسب کرد و فاطمه سعادت آبادی و ام البنین بیت اللهی از آموزش و پرورش ناحیه یک کرمان مقام سوم مشترک را کسب کردند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در گرایش طراحی فرش هدیه صافی از آموزش و پرورش ناحیه دو اول شد و زهرا رفسنجانی از شهرستان رفسنجان و الناز جعفری از شهرستان راور به ترتیب رتبه دوم و سوم این دوره از المپیاد فرش  را کسب کردند.

 پارسا خاطر نشان کرد: در گرایش بافت هنر جویان پایه دهم نیز رقیه عباسی نژاد از سیرجان اول شد و زهرا خوبیاری از شهرستان سیرجان و نگین سه بخش از آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان به ترتیب دوم و سوم شدند.

وی از کسب رتبه اول گرایش طراحی فرش توسط هنر جوی پایه دهم فاطمه میر منوچهری از شهرستان راور خبر داد و افزود: در گرایش طراحی فرش هنرجویان ام البنین علی آبادی از شهرستان راور و زهرا حدادی از شهرستان رفسنجان به ترتیب دوم و سوم شدند

برچسب ها: المپیاد ، فرش دستباف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار