تاکید بر به کارگیری عزم جدی و همگانی برای تبیین معارف قرآن کریم

امام جمعه شهرکرد گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید هرچه در حد توان دارند به میدان آورند تا در ماه مبارک رمضان امسال از سفره قرآن بهره بیشتری ببریم.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر تبیین آموزه‌ها و معارف قرآن کریم در ماه مبارک رمضان، گفت: باید در کنار جزء خوانی و برنامه‌های قرائت، تبیین معارف قرآن کریم بیش از گذشته در استان انجام شود.

امام جمعه شهرکرد افزود: باید در محضر قرآن کریم استغفار کنیم چراکه در مورد این معجزه نبی مکرم اسلام (ص) خیلی کوتاهی کردیم و کار‌هایی می‌توانستیم انجام دهیم و بهره‌هایی می‌توانستیم ببریم که نسبت به آن غفلت شد.

وی ادامه داد: چه در زمینه فردی و در حوزه اجتماعی نسبت به قرآن غفلت کردیم و این رویه باید اصلاح شود چراکه اگر ادامه یابد دچار خسران بزرگی در آینده خواهیم شد.

نکونام با تاکید بر به کارگیری عزم جدی و همگانی برای تبیین معارف قرآن کریم، اضافه کرد: باید همه دستگاه‌ها هرچه در حد توان دارند به میدان آورند تا در ماه مبارک امسال از سفره قرآن بهره بیشتری ببریم.

وی با اشاره به طرح مسطورا (زندگی با آیه‌های قرآنی) که در ماه مبارک رمضان از سوی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اجرا می‌شود، اظهار کرد: باید از این طرح حمایت و در اجرای هرچه بهتر آن کمک کرد.


بیشتر بخوانید

  •  

نکونام در خصوص برنامه جزخوانی که هر ساله همزمان با ماه مبارک رمضان در مصلی شهرکرد برگزار می‌شود، گفت: این برنامه کار زیبایی است که نباید اجازه دهیم تضعیف شود و زیبنده استان نیست که اجرای این برنامه با تاخیر مواجه شود.

وی بر تقویت کمیته تبیین این شورا در سال آینده تاکید کرد و افزود: با اقدامات بیشتری که در قالب این کمیته اجرا می‌شود باید گره‌های ذهنی افراد باز شود و ابهامات و نگرانی‌های مردم به ویژه نسل جوان برطرف شود.

نکونام همچنین بر نظارت بیشتر بر مراکز مشاوره تاکید و اظهار کرد: مراکز مشاوره آنطور که باید راهگشا نیستند و به جای سوق دادن خانواده‌ها به سمت سلامت و بقا آن را به سمت جدایی و تخریب می‌کشانند از همین رو فعالیت این مراکز باید رصد و مورد نظارت قرار گیرد.

وی ادامه داد: یک مرکز مشاوره نیز در حوزه علمیه استان شکل گرفته است که می‌تواند نیاز‌های این بخش را پاسخگو باشد، هرچند در ابتدای کار است و در ادامه که گسترش یابد می‌تواند راهگشا باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار