مسئول رفاه و تعاون آموزش و پرورش استان یزد گفت: ۲ هزار و ۲۰۸ کلاس در سطح استان و هزار و ۳۱۰ کلاس در شهر یزد برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.

احمد نعمتی مسئول رفاه و تعاون آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به قرارگیری در آستانه عید نوروز و آغاز سفر‌های نوروزی اظهار کرد: در کل استان ۲۴۳ مدرسه به تعداد ۲هزار و ۲۰۸ کلاس و در شهر یزد ۱۳۵ مدرسه به تعداد هزار و ۳۱۰ کلاس برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.

او افزود: ظرفیت کل استان به صورت پذیرایی روزانه از ۱۰ هزار مسافر است و این رقم برای شهر یزد به صورت میانگین نزدیک به ۶ هزار مسافر است.

مسئول رفاه و تعاون آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به رزرو اینترنتی درخواست اسکان در مدارس تصریح کرد: امروز مقرر شد که سامانه رزرو برقرار شود و تا اواخر وقت اداری امروز نیز این سامانه راه‌اندازی می‌شود.

او با بیان اینکه استان یزد همواره استانی است که در مسیر‌های مختلف سایر استان‌ها قرار دارد، گفت: به صورت عمومی همواره ما مسافر یک شبه را داریم و با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و ایام عید نوروز احتمالا در زمینه گردشگری تغییراتی را شاهد خواهیم بود، اما در استان یزد همیشه ۸۰ تا ۱۰۰ درصد ظرفیت مدارس تکیمل می‌شود و به صورت کلی برآورد می‌شود که ۱۰۰ هزار تا ۱۲۰ هزار نفر از کانال آموزش و پرورش در استان یزد اسکان گزینند.

نعمتی با اشاره به آمار سال گذشته عنوان کرد: در سال گذشته حدود ۹۸هزار مسافر را در یزد پذیرا بودیم.

نعمتی ادامه داد: فرهنگیان می‌توانند از سایت eskan.medu.ir مدرسه مورد نظر خود را به صورت آنلاین رزرو کنند و این امکان برای فرهنگیان سراسر کشور وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.