امسال بیش از ۶۹ هزار نفر در آذربایجان‌غربی خون اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۹ هزار و ۲۳۳ نفر در استان خون اهدا کرده اند که نسبت به مدت زمان پارسال که ۶۴ هزار و ۶۰ نفر بود افزایش ۸.۷۰ درصدی را نشان می‌دهد.

مجتبی قهرمان رضائیه مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه امسال ۲ هزار و ۱۹۵ نفر زن خون خود را اهدا کرده اند، گفت: میزان اهدای خون در بین زنان با توجه به فرهنگ سازی که انجام شده نسبت به مدت زمان پارسال که ۱۵۰۶ نفر بود، رشد ۱۵.۶ درصدی دارد.

وی تصریح کرد: همچنین در این مدت ۶ هزار و ۵۰۴ جوان زیر ۲۰ سال خون اهدا کرده اند.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در سال جاری ۱۲ هزار و ۷۱۰ نفر برای اولین بار خون اهدا کرده اند که نسبت به مدت زمان پارسال که ۱۱ هزار و ۴۸۴ نفر بود، افزایش ۱۰.۶ درصدی دارد.

قهرمان رضائیه در ادامه گفت: در حال حاضر وضعیت ذخایر خونی استان سبز است، اما با توجه به تعطیلات نوروزی که در پیش داریم از همه هموطنان درخواست می‌شود بیماران نیازمند خون را فراموش نکنند.

وی با اشاره به اینکه امسال ماه مبارک رمضان با عید نوروز مصادف شده، یادآور شد: در طول عید نوروز و ماه مبارک رمضان تمام ۷ پایگاه ثابت انتقال خون استان از ۸ صبح لغایت ۱۸ برای دریافت خون هم استانی‌ها آماده ارائه خدمات هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.