مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از مسافرین خواست تا در خانه‌های شخصی که مجوز ندارند ساکن نشوند.

شاهوردی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: در استان ۱۴۱ واحد اقامتی، تأسیساتی و گردشگری داریم که همه آمادگی خدمات دهی به مسافرین را دارند و ۴۱ بقعه متبرکه دارای ظرفیت اقامتی با ۱۴۱ سوئیت و ۵۷۵ اتاق خواب نیز وجود دارد.

او افزود: همچنین همانند سال‌های گذشته از ظرفیت آموزش و پرورش نیز استفاده می‌کنیم و امکان اسکان مسافرین در ۱۲۳ مدرسه با ۸۶۰ کلاس در استان وجود دارد که ۳۰۴ نفر از همکاران فرهنگی به عنوان عوامل اجرایی به مسافرین خدمات ارائه می دهند.

شاهوردی بیان کرد: ۱۱۰ اتاق و ۱۵ سوئیت در مجموعه خدمات رفاهی آستان قدس رضوی و امامزاده طبس واقع شده که با توجه به شرایط مسافرپذیری این شهرستان ظرفیت خوبی است و همچنین یک مجموعه اقامتی و هتل سه ستاره در طبس در حال تکمیل است که بالای ۳۰۰ نفر ظرفیت دارد و به اسکان مسافرین کمک می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی ادامه داد: در ۶ ماه گذشته بحث خانه مسافر‌ها در اداره کل مطرح شد که افرادی که خانه‌هایی با امکانات لازم برای اجاره دادن دارند می‌توانند با مراجعه به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجوزی تحت عنوان خانه مسافر دریافت کرده و اقدام به اجاره دادن خانه خود به مسافرین کنند.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: خانه مسافر‌ها کد و قیمت مخصوص دارند و به صورت رسمی فعالیت می‌کنند و در حال حاضر در شهرستان طبس و فردوس این امکان فراهم شده و از مسافرین می‌خواهیم که از اسکان در خانه‌های شخصی که مجوز ندارند خودداری کنند.

شاهوردی تصریح کرد: مسافرین می‌توانند برای اطلاع از خانه مسافر‌های مجوز دار با شماره ۳۱۵۷۱۰۰۰ تماس بگیرند همچنین از طریق این شماره می‌توانند نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را اعلام کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اظهار کرد: طبق آمار بیش از ۷۵ درصد اقامت‌های سال‌های قبل در کمپ‌های موقت بود که بیش از ۹۰ درصد این کمپ‌ها متعلق به شهرداری‌ها است بنابراین از آن‌ها خواستیم تا خدمات اولیه اسکان و نظافت در محل این کمپ‌ها فراهم شود که تاکنون شهرداری‌ها اقدامات خوبی چه در زمینه شهری و چه در زمینه اسکان مسافرین انجام داده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.