اولیانوف: قطعنامه در مورد تضمین امنیت هسته‌ای در اوکراین بی‌اعتبار است

نماینده فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین قطعنامه پیشنهادی کی‌یف درباره تضمین امنیت هسته‌ای در اوکراین را بی‌اعتبار دانست.

میخائیل اولیانوف، نماینده فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین، در شبکه تلویزیونی روسیا ۲۴ گفت: قطعنامه پیشنهادی کی یف درباره تضمین امنیت هسته‌ای در اوکراین از نظر قانونی و سیاسی بی اعتبار است.

اولیانوف پیش از این در کانال تلگرامی خود گفته بود که آژانس بین المللی انرژی اتمی با قطعنامه پیشنهادی کی یف درباره امنیت اوکراین موافقت کرده است. 

او گفت: «ما آن را (قطعنامه) از نظر حقوقی و سیاسی بی اعتبار می‌دانیم. دو کشور رای مخالف دادند - روسیه و چین، ما از همبستگی دوستان چینی خود قدردانی می‌کنیم. یعنی از ۳۴ کشوری که در شورای حکام حق رای دارند، تنها ۲۰ کشور رای موافق و ۱۴ کشور از حمایت از این قطعنامه خودداری کردند. روند به وضوح به نفع ماست و این بسیار خوشایند است.»

رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA)، پیشتر گفته بود که در جریان سفر خود به روسیه درباره مشکلات فعالیت‌های نظامی در اطراف نیروگاه زاپروژیا گفتگو کرده است. 

وزارت دفاع روسیه گزارش داد، در نوامبر سال گذشته، کی یف به منظور ایجاد خطر فاجعه انسانی در نیروگاه زاپروژیا و ایجاد اختلال در چرخش کارکنان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حمله پهپادی به انرژی‌گودار را آغاز کرد. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گزارش داد که رژیم کی یف در تلاش است تا ظاهر یک تهدید و یک فاجعه هسته‌ای را ایجاد کند. آژانس بین المللی انرژی اتمی بار‌ها ضرورت ایجاد منطقه امن در اطراف نیروگاه زاپروژیا را اعلام کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار