مدیر جهادکشاورزی اردل از بازدید مستمر از واحد‌های سم فروشی شهرستان خبر داد.

وحید طهماسبی گفت: با هدف ارتقای سلامت جامعه و مصرف صحیح نوع و میزان سموم نیاز است در همین راستا بازدید‌های بطور مستمر و دقیق از سم فروشی‌های سطح شهرستان به همراه کارشناس اداره صمت و کارشناس شبکه بهداشت و درمان شهرستان در طول ماه صورت می‌گیرد.

وی افزود: هدف از این بازدید‌های صورت گرفته نظارت بر عدم فروش سموم قاچاق و تقلبی، سموم تاریخ گذشته، حضور مسئول فنی در فروشگاه، نحوه نگهداری سموم بررسی فاکتور‌های خرید و فروش سموم، بررسی دفتر ثبت فروش روزانه اعلام کرد.

مدیر جهادکشاورزی اردل اضافه کرد: در این شهرستان ۳ واحد سم فروشی فعال می‌باشد که بازرسی و پایش از این فروشگاه‌ها بصورت مستمر و ماهانه انجام می‌شود و چنانچه فروشگاهی دستورالعمل و ضوابط را رعایت نکند با هماهنگی حفظ نباتات سازمان برای آن‌ها اخطاریه صادر خواهد شد.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: با توجه به آغاز فصل مبارزه با علف‌های هرز، سن گندم و روغن پاشی در باغات، به کشاورزان و بهره برداران توصیه می‌شود جهت جلوگیری از خسارت به محصولات کشاورزی و آلودگی محیط زیست، سموم مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های مجاز در سطح شهرستان دریافت نمایند و از عاملین فروش سموم کشاورزی درخواست شد که ثبت خرید و فروش سموم خود را از طریق سامانه مانیتورینگ داشته باشند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی قادر به پیگیری از مبادی حقوقی و قانونی باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار