یک کارشناس اوکراینی اعلام کرد که اتحادیه اروپا به اوکراین فشار آورده است تا در جنگ اقتصادی با لهستان پرچم سفید تسلیم را بلند کند.

الکسی کوش، کارشناس مرکز تحلیل متحد اوکراین در مصاحبه با مجله اقتصادی نیوز گفت که اوکراین در مبارزه برای منافع اقتصادی خود به طور کامل تسلیم لهستان شده است.

براساس گزارش تاس، این کارشناس اعلام کرد که در آغاز جنگ تجاری، اوکراین مقامات لهستان را با شکایت به سازمان تجارت جهانی تهدید، اما اکنون سند تسلیم را امضا کرده است.

او افزود: اوکراین در پس زمینه اعتراضات کشاورزان لهستانی که گذرگاه‌های مرزی بین دو کشور را بستند، در مبارزه برای منافع اقتصادی خود تسلیم لهستان شد. بانک بازسازی و توسعه اروپا به تولیدکنندگان اوکراینی وام‌هایی به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار اعطا کرد تا آن‌ها بتوانند تاسیسات تولیدی جدیدی ایجاد کنند که انجام آن در شرایط جنگ دشوار است.

اما از نظر کوش این وام‌ها فایده‌ای نداشت زیرا پس از آن تاراس کاچکا، معاون وزیر اقتصاد اوکراین در مصاحبه با فایننشال تایمز گفت: اوکراین با پذیرش محدودیت‌های اتحادیه اروپا برای واردات محصولات کشاورزی به منظور رفع اختلافات با لهستان، موافقت می‌کند.

این کارشناس اوکراینی در ادامه گفت: این تغییر در سمت کاچکا تعجب آور است که در آغاز جنگ تجاری با لهستانی‌ها گفت که اوکراین به دلیل چنین اقداماتی از سوی همسایگان خود به سازمان تجارت جهانی شکایت خواهد کرد، اما اکنون همانطور که می‌بینیم، سند تسلیم را امضا کرده است.

او معتقد است که کارت قرمزی علیه اوکراین مطرح شده است تا نشان دهد اروپا به اقتصاد کشاورزی و کشوری که مواد خام تولید می‌کند نیاز ندارد. از همه این‌ها روشن است که اتحادیه اروپا، حتی در سناریوی خوشبینانه بر حمایت از کشاورزان خود پافشاری خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار