جامعه عشایری قزوین آماده میزبانی از گردشگران نوروزی

رییس اداره امور عشایر استان قزوین از آمادگی عشایر استان در قالب برپایی نوروزگاه عشایری با هدف میزبانی از گردشگران نوروزی خبر داد.

سعید ابیت رییس اداره امور عشایر استان قزوین گفت: نوروزگاه عشایری در قالب پنج سیاه چادر و سفید چادر با حضور چهار طایفه اصیل عشایری استان قزوین از ۲۸ اسفندماه امسال تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ برپا می‌شود.

وی اضافه کرد: برای دومین سال متوالی در استان قزوین، عشایر استان با برپایی سیاه چادر در قالب طرح نوروزگاه عشایری به استقبال بهار و گردشگران می‌روند و دستورد‌های تولیدی خودشان را در معرض بازدیدکنندگان قرار می‌دهند.

ابیت گفت: برپایی سیاه چادر‌های عشایری در راستای اجرای سیاست‌های سازمان امور عشایر کشور و به منظور آشنایی هموطنان با فرهنگ، پوشش و محصولات عشایری و تنوع بخشی به اقتصاد جامعه عشایری راه اندازی می‌شود.

به گفته این مسئول، این نوروزگاه عشایری در مبادی ورودی و خروجی استان قزوین و در نزدیکی مجتمع‌های آفتاب درخشان صحرا و آریا برپا و راه اندازی خواهد شد.

رییس اداره امور عشایر استان قزوین بیان کرد: در این مراکز هموطنان ضمن آشنایی با پوشش عشایری و استراحت موقت در سیاه چادر و صرف افطار، می‌توانند انواع محصولات لبنی ارگانیک، گیاهان دارویی، صنایع دستی، نان و انواع آش محلی را خریداری کنند.

استان قزوین دارای ۲ هزار و ۳۰۰ خانوار عشایری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار