معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: بیش از ۱۵۰ لیتر روغن سوخته و تاریخ مصرف گذشته از قنادی‌های اردبیل کشف و ضبط شد.

محمد جعفرزاده گفت: طرح سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان از امروز در اردبیل آغاز شده و برنامه طرح تشدید سلامت نوروزی کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان اردبیل تا پایان ماه مبارک رمضان استمرار خواهد داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بازدید از رستوران ها، قنادی ها، آجیل فروشی ها و مراکز عرضه مواد غذایی سطح شهر اردبیل را یادآور شد و افزود: کشف و ضبط 150 لیتر روغن سوخته از قنادی ها و کشف و معدوم سازی بیش از 30 کیلوگرم تخم مرغ شکسته از نانوایی ها در اردبیل انجام شده است.

او همچنین با اشاره به کشف و ضبط 130 کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته اردبیل گفت: 24 پرونده تخلف بهداشتی موضوع ماده 37 به مراجع قضایی اردبیل معرفی شده است.

جعفرزاده از نمونه برداری از آجیل ها، قنادی ها، زولبیا و بامیه و مواد غذایی مشکوک در ماه مبارک رمضان و آستانه نوروز خبر داد و افزود: پیگیری و رسیدگی به شکایات مردمی در سامانه‌ 190 دانشگاه علوم پزشکی اردبیل انجام می شود که در این راستا استفاده از تجهیزات پرتابل بازرسی و صدور 22 مورد اخطاریه در این خصوص در دستور کار قرار گرفته است.

او کلرسنجی و نمونه برداری از آب آشامیدنی سطح شهر اردبیل توسط کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان اردبیل را یادآور شد و بیان کرد: نمونه برداری و کلرسنجی از آب آشامیدنی روستاهای اصلی، اقماری و سیاری شهرستان اردبیل توسط کارشناسان ناظر مراکز روستایی و بهورزان خانه های بهداشت اردبیل نیز در حال انجام است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.