لغو طرح زوج و فرد تا چهاردهم فروردین ۱۴۰۳ در اصفهان

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: طرح زوج و فرد تا چهاردهم فروردین ۱۴۰۳ در اصفهان اجرا نخواهد شد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به اینکه اقدامات پلیس راهور با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام عید نوروز، به صورت شناور پیش‌بینی شده است، وضعیت اجرای طرح زوج و فرد اصفهان در ایام نوروز را تشریح کرد.


سرهنگ علی‌اصغر زارع با بیان اینکه به منظور رفاه حال شهروندان و مسافران نوروزی، طرح ترافیک زوج و فرد از بیست‌وپنجم اسفند تا چهاردهم فروردین ۱۴۰۳ اجرایی نخواهد شد، افزود: آموزش و فرهنگ‌سازی علاوه بر کاهش آسیب‌ها، نقش مهمی در ارتقای فرهنگ ترافیکی دارد از همین رو آموزش دانش‌آموزان مد نظر این پلیس قرار دارد.


او گفت: توصیه می‌شود رانندگان از سوار کردن کودکان در صندلی جلوی خودرو‌ها خودداری کنند و هنگام رانندگی از تلفن همراه که اغلب منجر به حواس‌پرتی می‌شود، استفاده نکنند، همچنین پرهیز از خوردن و آشامیدن حین رانندگی از مواردی است که افراد باید نسبت به آن اهتمام ویژه داشته باشند.


سرهنگ زارع با تاکید بر اینکه رعایت سرعت مطمئنه، نداشتن توقف‌های دوبل و پرهیز از سد معبر از مواردی است که باید مد نظر شهروندان و مسافران باشد، گفت: عجله و سرعت زیاد همیشه عاملی خطرآفرین در رانندگی به‌شمار می‌رود و با کاهش سرعت و رانندگی به دور از شتاب‌زدگی، می‌توان خیابان‌ها و جاده‌ها را برای تمام کاربران چرخه ترافیک ایمن کرد.


وی با بیان اینکه سرعت کمتر، خطر وقوع سوانح رانندگی و صدمات ناشی از آن را برای گروه‌های آسیب‌پذیر مانند رانندگان موتورسیکلت، عابران پیاده و دوچرخه‌سواران کاهش می‌دهد و از بخش بزرگی از تلفات و مصدومیت‌ها پیشگیری می‌کند، ادامه داد: انتظار می‌رود در طول این ایام شهروندان و مسافران همانند همیشه همراهی خوبی با مأموران پلیس داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.