۲۷ کیلومتر از بزرگراه زاهدان- زابل زیر بار ترافیک رفت

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از زیر بار ترافیک رفتن ۲۷ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان - زابل با اعتبار هشت هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال و نیز با هدف تسهیل در تردد ایمن همزمان با تعطیلات نوروزی خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از زیر بار ترافیک رفتن ۲۷ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان - زابل با اعتبار هشت هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال و نیز با هدف تسهیل در تردد ایمن همزمان با تعطیلات نوروزی خبر داد.

عطاء اله اکبری روز یکشنبه در حاشیه مراسم بازگشایی این محور که با حضور استاندار، معاونین استاندار و برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان انجام شد، در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: رویکرد این اداره کل در سه سال اخیر در تکمیل و توسعه شبکه بزرگراهی استان تغییر یافته بطوریکه با تلاش مستمر و مجدانه در پیگیری روزانه تامین اعتبار در سطح سازمان برنامه و بودجه کشور اقدامات گسترده‌ای در این خصوص در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این راستا عملیات اجرایی ساخت بزرگراه از مرکز استان به تمام استان‌ها و شهر‌های مجاور آغاز شد که نتایج ارزشمند آن در حال حاضر در زیر عبور بردن بیش از ۲۸۰کیلومتر بزرگراه وراه اصلی قابل مشاهده است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بزرگراه زابل- زاهدان از مهمترین طرح‌های راهسازی استان در این مدت بود که با وجود مشکلات عدیده به همت این اداره کل و پشتیبانی دولت در سه سال اخیر بیش از ۸۰ کیلومتر بزرگراه به همراه پل‌های نهراب و شیله در این مسیر تکمیل و به منظور رفاه حال شهروندان گرامی زیر بار ترافیک رفت.

وی با اعلام این مطلب که باید ۲۳ کیلومتر باقی‌مانده بزرگراه زابل- زاهدان نیز در سال ۱۴۰۳به اتمام برسد ابراز امیدواری کرد با تلاش صورت گرفته و با همین شتابی که در این سه سال حرکت کردیم سال آینده شاهد جشن تکمیل شبکه بزرگراهی این محور مهم مواصلاتی و بین المللی استان خواهیم بود.

اکبری با بیان اینکه توسعه شبکه بزرگراهی سیستان و بلوچستان کلید توسعه محور شرق است بطوری که با تکمیل طرح‌های این حوزه می‌توان در جهت تقویت زیربنای اقتصاد منطقه و یکی از اصلی‌ترین و استراتژیک‌ترین محور‌های کریدور شمال - جنوب کشور گام برداشت، تاکید کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان بعنوان خدمتگذار مردم مصمم به تحقق خواسته‌های شهروندان و توسعه استان است.

وی تصریح کرد: شبکه بزرگراهی آماده شده به طول حدود ۷۵ کیلومتر به همراه پل بزرگ شیله به ارزش حدود ۲۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در سفر دولت خدمتگزار به استان افتتاح خواهد شد، اما با تصمیم استاندار وبا هدف تسهیل سفر وکاهش تلفات جاده‌ای مقرر شد تا تاریخ افتتاح رسمی این محور‌ها بازگشایی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار