مکالمه تلفنی روسای جمهور ایران و روسیه؛

رئیسی: حضور ایران و روسیه در سازما‌ن‌های منطقه‌ای زمینه‌های مناسبی برای ارتقای روابط است

رئیس‌جمهور کشورمان حضور ایران و روسیه در سازمان‌های منطقه‌ای مهم نظیر شانگهای و بریکس را مهم ارزیابی کرد.

سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه، ضمن تبریک اعتماد دوباره مردم روسیه به وی و انتخاب مجدد برای این سمت، اظهار امیدواری کرد که آغاز فعالیت دولت جدید روسیه، زمینه‌ای مناسب برای گسترش بیش از پیش روابط و همکاری‌های سازنده ایران و روسیه در عرصه‌های مختلف باشد.

رئیس‌جمهور کشورمان حضور دو کشور در سازمان‌های منطقه‌ای مهم نظیر شانگهای و بریکس و همچنین تلاش برای عملی شدن توافقات صورت گرفته بین دو کشور از جمله احداث خط‌ آهن رشت-آستارا را زمینه‌های مناسبی برای تقویت همکاری‌های فیمابین به ویژه ارتقای روابط اقتصادی و تجاری دو کشور دانست.

 رئیسی در بخش دیگری از این مکالمه تلفنی با اشاره به تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و مقتدر غزه، بر ضرورت اقدام موثر بین‌المللی برای توقف حملات جنایت‌بار صهیونیست‌ها و رفع محاصره و امدادرسانی گسترده به مردم غزه تاکید کرد.

روسای جمهور دو کشور همچنین منافع مشترک منطقه‌ای از جمله در قفقاز را مورد توجه قرار دادند.

سید ابراهیم رئیسی با حساس خواندن روند تحولات و تحرکات موجود در منطقه قفقاز جنوبی، بر اراده و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای حفظ ثبات منطقه و منافع راهبردی کشورمان تاکید کرد.

رئیس‌جمهور روسیه نیز در این مکالمه تلفنی ضمن سپاسگزاری از پیام کتبی و تماس تلفنی دکتر رئیسی برای تبریک انتخاب مجدد وی به ریاست جمهوری فدراسیون روسیه و تبریک متقابل فرارسیدن ماه مبارک رمضان و نیز آغاز سال نو خورشیدی، به نهایی شدن قریب‌الوقوع پیش‌نویس موافقتنامه جامع همکاری‌های ایران و روسیه اشاره کرد و افزود: برگزاری موفق نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور در تهران و نیز رشد ۷۷ درصدی تجارت کالا میان ایران و روسیه از نشانه‌های مثبت ارتقای همکاری‌های تهران-مسکو است.

ولادیمیر پوتین حضور جمهوری اسلامی ایران و روسیه در سازمان‌های بریکس و شانگهای را فرصتی ارزنده برای تعمیق تعاملات دو طرف دانست و تصریح کرد: دو کشور در موضوع حملات اسرائیل به غزه نیز مواضع مشابهی دارند و روسیه آماده است در این زمینه با ایران همکاری موثرتر و بیشتری داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۲۲:۴۲ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
ایران نقشی موثردرهمه امور دارد،توصیه میشود،ناوگان ریلی را بادادن یارانه توسعه دهد،سفرهای مذهبی بین شهری بواسطه ناوگان ریلی،را،آسان،کند.بیمارستان ها را مجهزبه زباله سوز و دستگاه تولید اکسیژن نیزنماید.
۶ماه نفس دادن به تولید و گمرک و سریع کارها را حتما رییس جمهور مدنظرقراردهد.چون نفع همه هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
از سرعت لوکومتیر پیشرفت راضی هستین؟؟؟
در عرض دوسال طلا سه برابر ،سکه چهار برابر،دلار سه برابر،خودرو چهار برابر
تازه دور دوم رای بیاره قراره لوکومتیر سرعتش بیشتر هم بشه
France
ناشناس
۲۲:۰۱ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
روسیه کشور غارتگر است و بس.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۱۹ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
قابل توجه دولت مردان که توجه ندارند چرا در کشور عزیزما کارگر و کارمند مالیات را در همان ما از حقوقشان کسر میشود ولی بعضی از پزشکان و طلافروشان و املاک داران و و و و با پول نقد میخواهند یا باید انتقالدبدهید یا باید بروبد در بانک به حسابشان واریز کنند تا کی میخواهید به این موضوعات رسیدگی کنید و همه در حال فرار مالیات هستند جز مردم ضعیف که به موقه مالیاتشان را پرداخت میکنند آیا کسی نیست به این موضوعات رسیدگی کنند بس جه جوری مبخواهبد از مردم در کشور حمایت کنید اگر مالبات از ثروت مندان گرفته نشود به مردم ضیعف ظلم میشود دولتمردان باید بدانند ایران عزیزما یک کشوراسلامی است نه سرمایه داری هرکه از نصحیت های رهبر عزیز ایران توجه نکند به قهر خواهد رفت و چاه را برای خود و بادست خود میکند اگرچه کشورداری و مردم داری سخت است ولی درست کارکردن و با انضباط کار کردن سخت نیست توکل بر خدا کنید مثل شهید رجایی کارکنید که در قلب همه مردم ایران است در راه خدا و برای مردم کارکردن سخت نیست
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۱۵ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
خدایی چه وضعیه واسه ما درست کردین
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۵۰ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
با سلام و تبریک سال نو به ریئس جمهور عزیز ایران و آرزوی توفیق دولت محترم در سال جدید میخواستم مطلبی در مورد گرفتن سود بانکی که اینروزها بانک های دولتی و خصوصی بانک ها 23 درصد سود بانکی برای وام از مردم میگیرند و پولی که مردم در بانک دارند حتی یک ریال هم سود نمی دهند و کمر مردم را با گرفتن سود 23 درصد و بالاتر میگیرند اما توضیح اینکه در کشورچین کمونیست سودبانک از یک درصد تا چهاردرصد در حال رقابت است و میتوانید در این رابطه تحقیق کنید و نگویند ایم موضوع واقعیت ندارد میخواهیم دولت محترم از شورای فقهی بانک مرکزی بخواهد تحقیق کند و نظر خودش را بدهد و رسبدگی کنند چرا مردم باید از هر طرف از زمین و آسمان از هرطرف ضربه بخورند و کس هم بفکر افتصاد در جامعه اسلامی نیست فقط باید از جیبب مردم گرفته شود و مردم در تگنا قرار گیرند و تا که باید این گرانی ها را تحمل کنند واز ابن طرف و ان طرف بفکر گرفتن وام باشند مردم کشور را دریابید و دست سرمایه داران زروگو را ببندید و بانک های کشور اسلامی کنید نه سرمایه داری حدافل از کشور چین الگو بگیربد و کشور و مردم را نجات دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
شفافیت حقوق و استخدام ایران خودرو وسایپا را برقرار کنید ، شفافیت و نظام حقوق دهی صنایع را مشخص کنید ، حق سهامداران را از صنایع بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
متاسفانه اجناس تاریخ گذشته برقی مانند پاور بانک از طریق شرکت ها به عنوان هدیه به کارکنانشان اهدا شده که باعث ایجاد خطر انفجار و آتش سوزی می شود !؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
پول مشترک ایران و روسیه ؟؟!!

مردم ایران و مردم روسیه به نان شب

محتاجند چی دارند که پولشون بین المللی بشه؟؟؟!!

گدا به گدا پناه بر خدا !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
رئیسی دلاور حمایتت می کنیم . لطفا همه یک صدا با بنده همکاری کنند ، اگر همکاری نکنید دیگه رئیسی برا هیچ ایرانی قدم بر نمیداره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
گزینه پول مشترک باید در سازمانها و اتحادیه‌های منطقه ای مورد توجه قرار گیرد. پول مشترک یک رکن بسیار مهم در گشایش اقتصادی کشور ما خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
ارتقای روابط یکطرفه به نفع روسیه بزرگ.
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۲۱:۴۳ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
روسیه هم سودی نخواهدداشت
والعصران الانسان لفی خسر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
باسلام وتبریک پیشاپیش سال نو خدمت شماخبرنگاران جوان.
و تقدیر ویژه از شواری نگهبان و آقای قالیباف ب جهت رد فوق العاده خاص کارکنان دولت و افزایش فشار بر کارمندان در۴۰۳
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
همجنسبازان بعد دیدن این عکس نعره کشان ب سمت کانادا برای ازدواج فرار خواهند کرد
هر مشکلی هم داشته باشیم همینکه ایران و روسیه بزرگترین دشمن همجنسبازان در جهان هستن افتخار ماست
حاج پوتین سوخو ۳۵ هارو هم زودتر بفرست دهن بعضیا بسته شه دمت گرم
آخرین اخبار