آمادگی مراکز درمانی گیلان در نوروز ۱۴۰۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آمادگی کادر بهداشت و درمان استان در ایام تعطیلات نوروز خبر داد.

دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان به آمادگی بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی استان در ایام نوروز ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: ۳۶ بیمارستان در سطح استان و حدود ۶ هزار نفر از پرسنل کادر درمان به همراه پزشکان متخصص در این مدت در آماده باش کامل قرار دارند.

او افزود: ۱۰۰ اتاق عمل و ۴۸۱ تخت ویژه فعال تیز در سراسر استان گیلان در اختیار مردم و مسافران نوروزی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: ۲ سامانه ۱۹۰ و ۴۴۰۱ برای اعلام انتقادات و پیشنهاد‌های مردم و ارائه راهنمایی‌های لازم به آنها در صورت نیاز در این مدت در نظر گرفته شده است.

دکتر آشوبی همچنین گفت: با توجه به شرایط جوی امسال انتظار ورود حداقل ۶ میلیون نفر به استان را داریم. در همین راستا مرکز هدایت عملیات بحران (EOC) کاملا فعال است.

او با اشاره به هماهنگی با سازمان انتقال خون، برای تأمین خون مورد نیاز مراکز بهداشتی – درمانی گیلان افزود: آمبولانس‌های اورژانس استان در جاده‌های پر تردد و حادثه خیز جهت اطمینان خاطر هموطنان در کنار همکاران پلیس راه حضور دارند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، کمپ سلامت و ایستگاه سلامت نوروزی استان در ورودی آزادراه رشت - قزوین در منطقه امامزاده هاشم فعال است.

آمادگی مراکز درمانی گیلان در نوروز ۱۴۰۳

دکتر آشوبی همچنین در مورد کلینیک‌های ویژه در ایام تعطیلات تصریح کرد: کلینیک‌های ویژه با حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص برای خدمت‌رسانی به مردم حضور دارند و خدمت‌رسانی به مراجعان انجام می‌شود.

او از آمادگی و کشیک ۴۹۵ پزشک خانواده در مراکز شبانه‌روزی بیتوته خبر داد و گفت: پردیس دانشگاه علوم پزشکی در شهر رشت، کلینیک دندانپزشکی را فعال کرده است تا به هموطنان در ایام تعطیلات نوروز خدمت‌رسانی کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ساعات کاری داروخانه‌های استان تا ۱۰ شب افزایش داده شده است، افزود: ۷۰ داروخانه شبانه‌روزی نیز در سطح استان طبق روال به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.