میزبانی از میهمانان نوروزی با وجود ۸۰۰ جاذبه گردشگری در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: ۸۰۰ جاذبه گردشگری در سطح استان از جمله محوطه‌های تاریخی، بناها، قلعه‌ها و کانون‌های گردشگری پذیرای مسافران نوروزی است.

علیرضا جیلان اظهار داشت: با توجه به موقعیت طبیعت گردی، تفرجگاه‌ها بکر و شرایط آب و هوایی مطلوب چهارمحال و بختیاری می‌تواند موجب افزایش حضور گردشگران نوروزی در استان شود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود حضور گردشگران نوروزی نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش پیدا کند.

جیلان اضافه کرد: در حال حاضر قلعه سورک و فرادنبه در حال مرمت و بازسازی است و به غیر این دو بنا، تمامی موزه‌ها، قلعه‌ها، بنا‌های تاریخی و تفرجگاه‌ها آماده پذیرش گردشگر است در بعضی از این بنا‌ها بازارچه‌هایی محلی و صنایع دستی نیز فعال برپا شده است.

وی گفت: ۸۰۰ جاذبه گردشگری در سطح استان شامل محوطه‌های تاریخی، بناها، قلعه‌ها و کانون‌های گردشگری پذیرای مسافران هستند.


بیشتر بخوانید


جیلان تاکید کرد: انتظار می‌رود حضور مسافران و گردشگران از روز سوم و چهارم فروردین ماه و در تفرجگاه‌های شهرستان سامان و کوهرنگ بیشتر است، همچنین پیش بینی‌های لازم در این خصوص صورت گرفته و بخش‌خصوصی و دهیاری‌ها در این دو شهرستان آمادگی پذیرش میهمان‌ها هستند.

وی بیان داشت: ۴۰ نوروزگاه در ۴۰ ورودی استان تشکیل شده است و راهنمایان گردشگری و نیرو‌های خدمات‌رسان برای رفاه حال گردشگران حضور دارند.

جیلان ادامه داد: با توجه به هم زمانی ماه مبارک رمضان و عید نوروز از مسافران تقاضا می‌شود حریم این ماه مبارک را رعایت و با توجه به پیش‌بینی بارندگی‌ها از اتراق در کنار رودخانه‌ها پرهیز کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.