روایت پزشک انگلیسی از نسل‌کشی در غزه

یک پزشک انگلیسی که به تازگی از غزه خارج شده است تاکید کرد که رژیم صهیونیستی در غزه نیرو‌های حماس را هدف قرار نداده و غیرنظامیان را قتل‌عام می‌کند.

پروفسور نیک مینارد، پزشک انگلیسی در بیمارستان دانشگاه آکسفورد، تأیید کرد که آنچه در غزه اتفاق می‌افتد شامل همه عناصر نسل‌کشی است. سخنان نیک مینارد در یک کنفرانس مطبوعاتی در سازمان ملل برگزار شد.

براساس گزارش المیادین، دکتر معروف انگلیسی با تاکید بر لزوم فوری آتش بس، هشدار داد که هدف اصلی دولت اشغالگر آواره کردن فلسطینی‌ها از غزه یا حذف کامل آن‌ها است. مینارد در پاسخ به ادعا‌های رژیم صهیونیستی مبنی بر هدف قرار دادن اعضای حماس، گفت:  من و همه همکارانم که میدان را دیدند می‌توانیم به وضوح بگوییم که این درست نیست. 

این پزشک انگلیسی تاکید کرد که نیرو‌های اشغالگر به طور بی رویه بمباران می‌کنند و به وضوح غیرنظامیان، مراکز بهداشتی، زیرساخت‌ها و کارکنان بهداشتی را هدف قرار می‌دهند. او با اشاره به اینکه برای درک مفهوم دقیق واژه نسل کشی تحقیقاتی انجام داده است، افزود: آنچه در غزه اتفاق می‌افتد شامل همه عناصر نسل کشی است.

زاهر سحلول، پزشک بخش مراقبت‌های ویژه در غزه با تایید اینکه بسیاری از کودکان به دلیل کمبود دارو و امکانات پزشکی لازم جان خود را از دست داده‌اند، تاکید کرد که غزه در وضعیت فعلی به مکانی نامناسب برای زندگی تبدیل شده است.

در همین زمینه، ثائر احمد، پزشک اورژانس با بیان اینکه رژیم صهیونیستی مانع ورود دارو به غزه شده است، اعلام کرد: برخی از خانواده‌ها مجبور به استفاده از کیسه‌های پلاستیکی به عنوان پوشک بچه شده‌اند و وضعیت موجود در صحنه نیازمند واکنش سریع است. این پزشک بر ضرورت آتش بس تاکید کرد تا بیمارستان‌ها بتوانند برای کاهش درد و رنج فلسطینیان تلاش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار