مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۳ هزار و ۷۱۷ مسافر از روز ۲۴ اسفند تا دیروز به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده اند.

طالبی پور تعداد کل مسافران در استان در روز اول فروردین را ۵ هزار و ۲۴۸ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۸۵۵ نفر در مراکز اقامتی اسکان داده شده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افزود: همچنین دیروز تعداد کل بازدیدکنندگان از مراکز فرهنگی و گردشگری استان ۱۱ هزار و ۹۰۶ نفر ثبت شده است.

آقای طالبی پور با اشاره به اینکه از ۲۴ اسفند۱۴۰۲ تا یکم فروردین ۱۴۰۳، ۱۹ هزار و ۵۴۰ نفر در مراکز اقامتی و تفریحی استان اسکان داده شده اند افزود: ۳۷ هزار نفر هم از مراکز گردشگری، تفریحی و تاریخی استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید کرده اند.

استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه، افزون بر ۷۷۰ اثر تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده در کنار جاذبه‌های مردم شناسی، چون پوشش‌ها و گویش‌های محلی و آوا‌ها و نوا‌های محلی یکی از مقاصد گردشگری جنوب کشور محسوب می‌شود.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار کیلومتر مربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.