محمدحسن اسدی با حضور در پارکینگهای موقت نوروزی، کارگاه ساخت تجهیزات ترافیکی و همچنین حضور در مرکز کنترل ترافیک معاونت حملونقل و ترافیک از اقدامات و خدماتدهی شبانهروزی این مجموعه به شهروندان و مسافرین نوروزی بازدید کرد.
شهردار شیراز در این بازدید که علیرضا اسکندری عضو شورای اسلامی شهر و جمعی معاونین و مدیران شهرداری شیراز نیز حضور داشتند، ضمن نظارت بر خدماتدهی پارکینگهای موقت نوروزی اظهار کرد: ایجاد پارکینگهای موقت نوروزی در نقاط پرتردد و معابر اطراف اماکن گردشگری از اقدامات ویژه معاونت حملونقل و ترافیک بهمنظور رفاه حال میهمانان در شهر شیراز است.
او همچنین با حضور در کارگاه اجرایی معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری شیراز واقع در خیابان کارگر از مراحل ساخت و تعمیر علائم و تجهیزات ترافیکی بازدید و توانمندیهای معاونت حملونقل و ترافیک را درزمینه تولید تجهیزات ترافیکی و صرفهجویی و برنامهریزی برای پشتیبانی و استفاده از این ظرفیتها در اجرای پروژههای نصب و تجهیز علائم ترافیکی سطح شهر حائز اهمیت عنوان کرد.
اسدی ضمن حضور در مرکز کنترل ترافیک آخرین وضعیت ترافیکی سطح شهر، ورودیهای شیراز و پایشهای صورت گرفته را بررسی و دستورات لازم برای انجام تمهیدات لازم و ارائه خدمات بهتر به شهروندان و مسافرین نوروزی صادر کرد.
او با توجه به گزارشهای ارائهشده در این بازید در سال گذشته بیش از ۶۰ سامانه کنترل محدوده کم آلاینده و ۳۴ سامانه سرعتسنج جدید در شیراز نصبشده است و در سال جدید ۵۰ سامانه جدید سرعتسنج و نزدیک به ۲۰۰ سامانه نظارت تصویری در شیراز نصب میگردد.
کنترل و نظارت بر کمربندی جنوب از دیگر برنامههای این مدیریت در سال جدید برشمرد و اعتبارات این مدیریت با حمایت شهردار و شورای اسلامی شهر شیراز رشد چند برابری نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته است.
شهردار کلانشهر شیراز به انجام پروژههای ترافیکی در راستای ساماندهی ترافیک و سهولت تردد شهروندان تأکید و عنوان کرد: توجه به دستگاههای هوشمند و نوآورانه مبتنی بر هوش مصنوعی از مهمترین سیاستهای این مدیریت برای نظارت و کنترل بر ترافیک در شیراز است که منجر به کاهش سوانح رانندگی شده است.
او ادامه داد: تقویت زیرساختهای هوشمند با بهرهگیری از کمک شرکتهای دانشبنیان و جوانان قطعاً مؤثر خواهد بود.
شهردار شیراز پیگیری و هدفگذاری پروژههای ترافیکی را در سال ۱۴۰۳ قابلتوجه دانست و افزود: امروز دنیا با هوشمند سازی و ترویج استفاده از وسایط حملونقل عمومی ترافیک را کنترل میکند، بنابراین با گسترش وسایط حملونقل عمومی، فرهنگسازی و آموزش شیراز را به یک شهر قانونمدار مبدل کنیم.
اسدی توسعه خطوط مترو، نوسازی ناوگان حملونقل عمومی همچون تاکسی و اتوبوس و تغییر ذائقه مردم برای استفاده از ناوگان حملونقل عمومی بهجای خودروهای شخصی را از مهمترین برنامههایی دانست که در سال جدید انتظار میرود تا حوزه حملونقل و ترافیک آنها را انجام دهد.
او گفت: در حال حاضر شهرداری شیراز پروژههای ساخت بزرگراه را در حال انجام دارد و باید برنامهریزی ما بهگونهای انجام شود که پروژههای مذکور تأثیر به سزایی را در کاهش ترافیک شهر ایجاد کنند و آموزش شهروندان نیز در همین راستا مؤثر خواهد بود.