چرا با وجود آیه «لا اکراه فی الدین» در احکام اجبار وجود دارد؟

کسی که دین را پذیرفت، باید الزامات آن را نیز بپذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مودب، کارشناس مذهبی به یک پرسش درباره آیه «لا اکراه فی الدین» پاسخ داد. این آیه معروف که بخشی از آیة الکرسی است، عنوان می‌کند که در پذیرش دین هیچ اجباری نیست.

برچسب ها: کارشناس مذهبی ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
کسی که مسلمان می شه برای این مسلمان شده که به اسلام عمل کنه وگرنه می رفت یه چیز دیگه می شد. مسلمان یعنی کسی که تسلیم خداست. فرد تسلیم هر چه اربابش گفت عمل می کنه. خب شما فرضا مسلمانم نیستی و بودایی هستی خب بودایی باش اما در کشور اسلامی که اسلام حاکم شده است یعنی حکومت تشکیل داده است و قوانینش همان قوانین اسلام است شمای بودایی باید به قوانین اجتماعی اسلام عمل کنی نمی توانی بگی نه من بوداییم. خیلی خب بودایی هستی باش و عقیده باطل خودت را داشته باش اما در عمل و در صحنه اجتماع باید به قوانین حاکم عمل کنی وگرنه باهات برخورد خواهد شد. مثلا اگر خانمی بودایی یا کمونیست هستی باید بیرون که میایی حجاب داشته باشی. دو دو تا چهار تاست. در هر کشوری باشی عقایدت مال خودت و محترم اما باید قوانین آن جا را عمل کنی نمی توانی بگی نه من اهل فلان کشورم و من قرمزم یا من آبیم عمل نمی کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
به این دلیل در دین اکراه نیست که قد تبین الرشد من الغی ، به این جهت اکراه نیست که راه درست و گمراهی آشکار است، مثل این که بلا تشبیه پدری به فرزند خود بگوید این نتیجه تحصیل این هم نتیجه تنبلی ، حالا هر کدام را می خواهی امتخاب کن ، معنای حرف پدر این نیست آزاد هستی تنبلی کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
افراد زیادی سالهای زیاد مشغول فراگیری دینهای مختلف هستند و هر کدام میگویند نظر من درست است و نمیتوانند همدیگر را قانع کنند واین جای تامل بسیار دارد به قول حکیم بزرگ خیام،اسرار ازل را نه تو دانی و نه من.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
اجبار که شما اضافه کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
دین یک امر قلبی است و در امور قلبی نمیشود اجبار یا اکراه کرد ولی احکام یعنی قانون و هرجا قانون باشه یعنی اجبار
شما باید از چراغ قرمز عبور نکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
اگه هیچ اجباری نیست چرا هر بچه‌ای که به دنیا میاد تو شناسنامه مسلمان میزنید؟ اجازه بدید به سن بلوغ فکری برسه خودش دین خودش رو انتخاب کنه حرف و عملتون یکی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
مازبار
۱۲:۳۴ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
اکیپ چون پدر مادرش مسلمان وتو گوش و چشمت کیپ است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
خب دنبال چی هستی؟دوست داری بچت مثلا به سن بلوغ برسه بعد خود بره دینش رو مثلا بزنه مسیحی یا یهودی؟یه پدر در این حد این حقو داره که بچه رو در این زمینه راهنمایی کنه.اگه اینطور بود که نعوذبالله خدا یه پیامبر میفرستاد و دیگه انقد پیامبر نمیفرستاد و میگفت هرکی به بلوغ فکری رسید این پیامبرو انتخاب کنه.هرچی میکشیم ازین بلوغ فکری و روشن فکر بازیاست که غرب رو به آتیش کشیده، داره تو ایرانم رواج پیدا میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
اجباریه مخالفی؟ پس تو کافری باید کشته شی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۱ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
چون بعضی ها خودشون رو نماینده ی خدا می دونن یا شاید هم نعوذباله خدا
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۱:۱۵ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
تعصب تعصب تعصب
آخرین اخبار