نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت آشیانه بالگرد و مجتمع امدادی هلال احمر این استان امسال با پیگیری‌های لازم از مراجع ذیصلاح به نتیجه خواهد رسید.

علی نیکزاد با حضور در جلسه ستاد خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، همچنین با اشاره به ترخیص خودرو‌های وارداتی جمعیت هلال احمر از گمرک اظهار کرد: با توجه به حادثه‌خیز بودن و وجود منطقه‌های کوهستانی و گردشگری در استان هلال احمر برای پاسخگویی بهتر به حوادث نیاز به خودرو‌های ست نجات و آمبولانس‌های امدادی بیشتری دارد و این مهم از سال گذشته در حال پیگیری است.

او با بیان نقش و حضور پررنگ جمعیت هلال احمر استان اردبیل در حوادث استانی، ملی و بین‌المللی افزود: جمعیت هلال احمر به عنوان یکی از اولین دستگاه‌های اجرایی با حضور در حوادث نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی ایثار و از خودگذشتگی همکاران و زحمت‌کشان جمعیت هلال احمر در حوزه‌های مختلف را قابل قدردانی دانست و ادامه داد: اقدامات این جمعیت در طرح‌های نوروزی و همچنین حوادث بین‌المللی نشان داد که هر جا نیاز به امداد باشد بدون هیچ چشمداشتی به یاری حادثه‌دیدگان می‌شتابد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات خوب این جمعیت در طرح‌های نوروزی گفت: از ۲۴ اسفند پارسال تا سوم فروردین امسال به سه هزار و ۷۱۵ نفر در ایستگاه‌های خدمات بشردوستانه این استان خدمات ارائه شده است.

حمید قویدل افزود: این جمعیت از ابتدای اجرای طرح نوروزی در استان اردبیل تاکنون ۱۳ حادثه را در محور‌های مواصلاتی امدادرسانی کرده است.

استان اردبیل از جمله ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می‌رود و هر از گاهی بروز حادثه‌هایی مانند زمین لرزه، رانش زمین، سیل، خشکسالی، صاعقه، طوفان، سرمازدگی، برف سنگین، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی برجای می‌گذارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.