افزایش ماموریت‌های تصادفی اورژانس در آذربایجان شرقی

رئیس اورژانس آذربایجان‌شرقی از افزایش ۳ درصدی ماموریت‌های تصادفی اورژانس در استان خبر داد.

 جعفری روحی گفت: در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا چهارم فروردین ۱۴۰۳ با وجود افزایش ماموریت‌های تصادفی اورژانس استان آذربایجان شرقی تعداد مصدومان انتقالی به بیمارستان‌ها کاهش یافت و درمان بیشتر مصدومان به صورت سرپایی و در محل حادثه انجام شد.

وی اظهار کرد: در این بازه زمانی کل ماموریت‌های اعزام شده تیم‌های اورژانس به سوانح جاده‌ای استان ۸۵۱ مورد بود که در این ماموریت‌ها ۷۱۷ نفر به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شدند.

رئیس اورژانس آذربایجان‌شرقی گفت: مجموع ماموریت‌های اورژانس در سطح استان در این بازه زمانی سه هزار و ۷۷۴ مورد بود و ۷۷ هزار و ۳۰ نفر به مراکز اورژانس مراجعه کردند که از این تعداد ۲۲ هزار و ۵۸۰ نفر بستری شدند.

جعفری روحی ادامه داد: در این مدت چهار هزار و ۶۱۹ عمل جراحی، ۲۱ مورد احیای قلبی و ریوی موفق و بازگشت به زندگی در مراکز درمانی و بیمارستانی استان انجام شد.

وی یادآور شد: هم اکنون ۱۴۷ پایگاه اورژانس در سطح استان فعال بوده که از این تعداد ۶۰ پایگاه شهری و بقیه در جاده‌های استان برای خدمات رسانی به بیماران و مصدومان حوادث جاده‌ای مستقر هستند.

رئیس اورژانس آذربایجان‌شرقی گفت: چهار پایگاه سیار موتوری، ۲ اتوبوس آمبولانس، یک پایگاه اورژانس هوایی و ۱۲ ایستگاه سلامت نوروزی نیز در مراکز پرتردد و میهمان پذیر استان برای ارائه خدمات اورژانسی به بیماران و مصدومان فعال هستند.

جعفری روحی افزود: تمامی پایگاه‌های جاده‌ای استان در ساعت‌های اوج تردد با حضور در کنار جاده به صورت چراغ روشن برای تامین ایمنی و سلامت رانندگان به پلیس کمک می‌کنند.

وی اظهار کرد: تمامی مراکز درمانی و بیمارستانی استان و بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی تبریز در طول اجرای این طرح در آماده باش بوده و متخصصان مختلف نیز برای ارائه خدمات و درمان بیماران در این مراکز حضور دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.