شرکت آب منطقه‌ای گیلان در اطلاعیه‌ای نسبت به احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها از عصر امروز در این استان هشدار داد.

روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گیلان اعلام کرد: با توجه به صدور هشدار سطح زرد از سوی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر فعالیت سامانه بارشی از عصر امروز (یکشنبه ۵ فروردین) تا فردا (دوشنبه ۶ فروردین ماه) و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب و طغیان رودخانه‌ها از هموطنان درخواست می‌شود برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار از هرگونه تردد، اسکان و اتراق در حریم و بستر رودخانه ها، تأسیسات آبی و کانال‌های آبرسانی اکیدا خودداری کنند.

اداره کل هواشناسی گیلان پیش از این، ضمن صدور هشدار سطح زرد برای این مدت در نقاط مختلف استان، بارندگی (گاهی رگباری و شدید)، وزش باد (برخی مناطق خیلی شدید)، مه آلودگی، رعد و برق احتمالا تگرگ، کاهش نسبی دما به طور متوسط ۳ تا ۵ درجه سلسیوس پیش بینی کرده است.

در اطلاعیه اداره کل هواشناسی گیلان همچنین به آبگرفتگی منطقه ای، لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش دید افقی، بالا آمدن سطح سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال جاری شدن سیلاب موقتی، احتمال لغزش و رانش، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، احتمال خسارت به سازه‌ها و برخورد صاعقه در این استان اشاره شده است.

در تعریف رنگ بندی هشدار زرد هواشناسی آمده است: آگاهی و اقدام در صورت نیاز، احتمال وجود خسارت یا خسارت نقطه‌ای وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.