مردم اطراف رودخانه‌ها اتراق نکنند

مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، نسبت به بارش شدید باران و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان در ایام تعطیلات نوروز هشدار داد.

به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای کردستان، نظر به هشدار سازمان هواشناسی کشور مبنی برورود سامانه پر قدرت بارشی به استان و تداوم آن تا روز پنجشنبه ۹ فروردین، فعالیت سامانه در استان با مخاطره رگبار شدید باران و ذوب برف همراه با بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آب گرفتگی معابر به صورت گسترده به ویژه در ایام تعطیلات سال جدید، با سیلاب همراه خواهد شد.

به همین جهت از کلیه هم استانی‌های گرامی، گردشگران، کشاورزان و اهالی روستا‌های بالادست و پائین دست سدها، تقاضا می‌گردد از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه ها، مخازن سد‌ها و مسیل‌ها به طور جدی اجتناب کنند و به تابلو‌های هشدار سیل که توسط این شرکت نصب شده است، توجه ویژه‌ای داشته باشند. 

با توجه به ماهیت فصل بهار، هر لحظه امکان بارش‌های رگباری و بروز سیلاب شدید در رودخانه‌ها وجود دارد وکم توجهی و بی احتیاطی شهروندان به هشدارها، ممکن است خسارات و حوادث ناگوار را در پی داشته باشد.

 هشدار احتمال وقوع سیلاب کاملا جدی است و شهروندان باید توجه داشته باشند که هر گونه تردد و اتراق در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها خطرآفرین و حتی مرگبار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار