۱۲ محکوم در استان سمنان سال گذشته از قصاص نفس رهایی یافتند

رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: ۱۲ نفر از محکومان در ۹ فقره پرونده که دارای حکم قصاص بودند، در سال ۱۴۰۲ و سازش از قصاص نفس و چوبه دار رهایی یافتند.

عبدالهی روز دوشنبه اظهار کرد: موضوع صلح و سازش در دستگاه قضایی استان سمنان به یک باور تبدیل شده و تمام کارکنان قضایی و اداری، اعضاء شوراهای حل اختلاف، صلح یاران و کارکنان سازمان زندان‌ها سعی دارند ابعاد ارزشمند بخشش و مصالحه را به اصحاب پرونده‌ها معرفی کنند.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی با سرلوحه قرار دادن اهداف مدون برنامه عملیاتی و تلاش مستمر و روزافزون، گام‌های بلندی در راستای خدمت به مردم استان سمنان در سال گذشته برداشت و در سال جدید نیز در پویش‌های مختلف به‌ویژه در این ایّام در پویش «به حرمت امام علی (ع) می‌بخشم» تلاش‌های مضاعف ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: ۴۳ درصد از پرونده‌های قابل مصالحه در مجتمع‌های شورای حل اختلاف از فرودین تا پایان بهمن ۱۴۰۲ منتهی به سازش شد و امید می‌رود در سال جدید اصحاب پرونده‌ها همراه و همسو با سیاست‌های راهبردی دستگاه قضایی، اصلاح ذات‌البیّن را مهم و ضروری بدانند و حل و فصل نزاع‌ها حاصل شود.

رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در جامعه موجب ارتقای آرامش، امنیت و پایداری سلامت ارکان جامعه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار