اعظم علیخانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه نوروزی گفت: فرصتسازی برای نمایش، معرفی و فروش آثار صنایعدستی از مهمترین اهداف برگزاری نمایشگاهها و بازارچههای نوروزی صنایعدستی در استان است که این مهم باعث ایجاد ارتباط چند سویه میان هنرمندان و صنعتگران، صنعتگران و فروشندگان و نیز ارتباط این ۲ قشر با مشتریان و شناخت سلایق بهروز مردم است و گامی موثر برای شناخت بهتر بازار برای فعالان حوزه صنایعدستی استان کرمان است.
وی افزود: برپایی نمایشگاهها و بازارچهها، باعث ایجاد ارتباط موثر و شناخت بهتر بازار برای صنعتگران کرمان و نیز دیگر استانها است.
معاون صنایع دستی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان ظرفیتهای موجود استان را در حوزه صنایعدستی بیشمار برشمرد و بیان داشت: برپایی نمایشگاه نوروزی شهر کرمان در سال ۱۴۰۳ در پارک شورا یکی از ظرفیتهای بزرگ و مرتبط با حوزه صنایعدستی است که میتواند ارزش افزوده بسیاری به همراه داشته باشد.
وی با ابراز امیدواری از استقبال مضاعف مردم از این نمایشگاه و دیگر بازارچههای سطح استان کرمان گفت: امیدواریم مسئولان و کارپردازان ادارات، سازمانهای دولتی و شرکتها و موسسات و نهادهای خصوصی با بازدید از بازارچههای موقت و دائمی، سطح استان با هدف تامین هدایا و بخشهایی از کالاهای اداری مورد نیاز مناسبات و فضاهای اداریشان از سبد تولیدات صنایعدستی به تقویت این حوزه اقتصاد هویتبنیان همت داشته باشند و حمایت جدیتری، از بانوان و مردان فعال در حوزه صنایعدستی را رقم بزنند.
معاون صنایعدستی کرمان در ادامه افزود: ۱۵ بازارچه موقت نوروزی و ۲ بازارچه دائمی در سطح استان هماکنون در حال فعالیت هستند که از جمله آنها بازارچه کاروانسرای وکیل در شهر کرمان و بازارچه واقع در ارگ شهر راین است.
وی با اشاره به اینکه باید بر اساس هدفگذاریهای صورت گرفته به دنبال توانمندسازی هنرمندان برای نقشآفرینی در پیشرفت اقتصادی و رونق صنایع دستی باشیم، تصریح کرد: ترویج و رونق این صنعت و نیز حفظ و احیای برخی رشتههای صنایعدستی در حال منسوخ شدن، یکی از اولویتهای اصلی این حوزه است.