جلال علمدار مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت: با هدف کاهش هدررفت آب، شناسایی آبهای بدون درآمد و شناسایی دقیق مصرف آب، در سال گذشته بیش از پنج هزار کنتور فرسوده تعویض شده است.
او افزود: برای تعویض کنتور هیچ وجهی از مشترکان دریافت نمیشود و مشارکت مردم در این زمینه از اهمیت زیادی برخوردار است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد تاکید کرد: در صورت سهل انگاری مشترک در نگهداری از کنتور و احتمال خسارت به کنتور از قبیل یخ زدگی، شکستگی و…. هزینه تعویض از مشترک دریافت میشود.
علمدار با بیان اینکه بیش از ۲۵ هزار کنتور فرسوده در استان وجود دارد، ادامه داد: هزینه ریالی تعویض کنتورهای خراب در سال گذشته بیش از هشتاد میلیارد ریال بوده که از سوی این شرکت تامین شده است.
او کنتورهای فرسوده مشترکین آب را یکی از عوامل مهم در افزایش میزان آب بدون درآمد دانست و گفت: عمر کنتورهای مشترکین، حداکثر هشت سال است که معمولا به علت محدودیتهای مالی، شرکتهای آب و فاضلاب قادر به تعویض تمامی کنتورهای فرسوده نیستند نقش کنتورهای فرسوده در هدررفت ظاهری آب در بسیاری از موارد از نقش کنتورهای خراب بیشتر است، زیرا برای مشترکین دارای کنتور خراب، بر اساس میانگین مصرف دورههای مشابه قبل قبض صادر میشود در حالیکه برای کنتورهای فرسوده، اعداد قرائت شده، معیار صدور قبض است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد تصریح کرد: شهروندان میتوانند برای درخواست تعویض کنتور و کلیه خدمات از طریق سامانه ۱۲۲، درگاه اینترنتی ساحل به آدرس eg.abfayazd.it و یا دفاتر پیشخوان دولت اقدام کنند.