با تصویب طرحی در کنست، فعالیت شبکه الجزیره در سرزمین‌های اشغالی متوقف می‌شود.

رسانه‌ها یکی از مهمترین ابزار‌هایی هستند که می‌توانند نور را بر تاریک خانه حکومت ظالمان بتابانند و آبروی نداشته آنان را بر باد دهند. رژیم صهیونیستی همواره کوشیده است علاوه بر تسلط بر جریان اصلی خبری در دنیا، از فعالیت معدود شبکه‌های خبری مخالف خود جلوگیری کند. الجزیره یکی از این شبکه‌های خبری است که اسرائیل از آن نفرت دارد. 

به گزارش الجزیره، طرح جدید پارلمان رژیم صهیونیستی موسوم به کنست به منظور تسهیل روند توقف پخش شبکه الجزیره در سرزمین‌های اشغالی به تصویب رسید. 

این طرح که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و مقامات حزب لیکود خواستار تصویب آن شده بودند خواستار توقف فوری فعالیت الجزیره می‌شود. این طرح با ۷۰ رای موافق در برابر ۱۰ رای مخالف به تصویب کنست رسید.

طرح جدید کنست همچنین به دولت نتانیاهو این اجازه را می‌دهد که دفتر شبکه‌های خارجی را در سرزمین‌های اشغالی ببندد. 

پس از تصویب این طرح، نتانیاهو در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) از آمادگی خود برای اجرای فوری و ممنوعیت فعالیت شبکه الجزیره خبر داد. 

اوایل امروز شلومو کارهی، وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی اعلام کرد شبکه الجزیره طی چند روز آینده تعطیل خواهد شد. 

شبکه الجزیره متعلق به دولت قطر یکی از معدود شبکه‌های خبری جهان بود که به طور دقیق اقدام به پوشش جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه از زمان آغاز جنگ در هفتم اکتبر می‌کرد. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا پیشتر به مقامات قطری هشدار داده بود الجزیره در پوشش اخبار غزه زیاده روی می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار