از ابتداس سفر‌های نوروزی تاکنون رفت و آمد در جاده‌های هرمزگان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ مهدی نیکبخت رئیس پلیس راه هرمزگان با توجه به پایان تعطیلات نوروزی و روز سیزده به در به شهروندان توصیه کرد بازگشت از خارج شهر را به ساعات پایان شب موکول نکنند.

سرهنگ  نیکبخت افزود: برای گذران تعطیلات خوب شهروندان در حاشیه جاده توقف نداشته باشند و از ورود کودکان به جاده خودداری کنند.

وی گفت: رانندگان در این تعطیلات با سرعت مطمئنه حرکت کنند و حتماً تمام سرنشینان خودرو کمربند‌های ایمنی را ببندند.

رئیس پلیس راه هرمزگان افزود: همچنین برای رفت و آمد ایمن خودرو تا فردا ۱۴ فروردین تردد تمام وسایل نقلیه سنگین و کامیون به غیر از کامیون‌هایی که حامل سوخت و مواد فاسد شدنی هستند در جاده‌های استان ممنوع است.

سرهنگ مهدی نیکبخت همچنین گغت: از ابتدای سفر‌های نوروزی تاکنون در هرمزگان تصادفات منجربه جرح در استان نسبت به پارسال ۴۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در این مدت همچنین حوادث ترافیکی و تصادفات فوتی ۱۷ درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راه هرمزگان گفت: برخی مسیر‌ها مانند گچین، کهورستان، بندرلنگه به چارک و بندرلنگه به خمیر و همچنین جاده‌هایی در جزیره قشم ۲ طرفه هستند که فاقد جدا کننده اند و رانندگان باید برای رفت و آمد در این مسیر‌ها احتیاط لازم را داشته باشند و از سبقت غیر مجاز بپرهیزند.

سرهنگ مهدی نیکبخت افزود: در این مدت بیشتر تصادفات در جاده‌های غربی و شرقی استان بویژه جاده گچین رخ داده است.

وی گفت: توجه نداشتن راننده به جلو بر اثر خستگی و خواب آلودگی، استفاده از وسایل جانبی حین رانندگی مانند گوشی تلفن همراه و در جاده‌های دو طرفه انحراف به چپ از مهمترین علل تصادفات در جاده‌های استان است.

رئیس پلیس راه هرمزگان برای جلوگیری از هرگونه حادثه رانندگی به رانندگان توصیه کرد: سرعت مطمئنه را در رانندگی رعایت کرده و پس از هر دو ساعت رانندگی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه استراحت کنند و هرجا احساس خستگی و خواب آلودگی داشتند در مکانی امن استراحت کافی داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.