بیتا کیامهر، مدیرکل دفتر ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان این که میزخدمت این سازمان به صورت ۲۴*۷ به ارائه خدمات میپردازد، اظهار داشت: میز خدمت سازمان فناوری اطلاعات ایران، دارای ۲۰ خدمت و زیرخدمت است که کلیه آنها بصورت الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری به متقاضیان ارائه میشود. این خدمات به طور کلی شامل حوزههای دولت الکترونیک، کسب و کار دیجیتال، شبکه ملی اطلاعات و امنیت سایبری است که از دو طریق درگاه رسمی سازمان فناوری اطلاعات ایران به نشانی www.ito.gov.ir و پنجره ملی خدمات دولت هوشمند (my.gov.ir) در دسترس متقاضیان قرار دارند. علاوه بر این، دسترسی به خدماتی که منجر به صدور مجوز میشوند نیز از طریق درگاه ملی مجوزها به نشانی mojavez.ir امکان پذیر است.
مدیرکل دفتر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در خصوص هوشمندسازی خدمات سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: در مجموع ۲۳ درصد خدمات دارای شناسه خدمت این سازمان به صورت هوشمند ارائه میشوند. البته سایر خدمات نیز با ایجاد دسترسی آسان و یکسان در اختیار کلیه ذینفعان قرار گرفته است و از زمان ثبت درخواست در کوتاهترین زمان ممکن مورد بررسی قرار میگیرند و ارائه میشوند. به عنوان نمونه، خدمات صدور گواهی تاییدیه حوزه مالکیت نرم افزار و صدور گواهی سلامت و احراز اصالت نرمافزار از جمله خدماتی هستند که در مدت زمان کمتر از سی روز صادر میشوند.
کیامهر، همچنین میزخدمت سازمان فناوری اطلاعات ایران را یکی از پرخدمتترین میزها در میان دستگاههای تابعه وزارت ارتباطات دانست که تعداد درخواستهای ثبت شده در آن در مقایسه با سال گذشته حدود ۲ و نیم برابر شده است. گفتنی است، توسعه و پشتیبانی سامانههای ملی ارائه خدمات هوشمند، راهبری تبادل اطلاعات و استعلامات بین دستگاههای اجرایی و کسب و کارها، صدور گواهی نامههای افتا، ارائه خدمات کسب و کارهای نوپای فاوا، راهبری اعمال تعرفه ترجیحی برای دامنههای اینترنتی با میزبانی داخلی کشور، صدور گواهینامه رتبه بندی ارائه دهندگان خدمات مراکز داده و نیز رسیدگی و پاسخگویی به آسیب پذیریها و حوادث درفضای تولید و تبادل اطلاعات از جمله خدمات میز سازمان فناوری اطلاعات ایران را تشکیل میدهند.
منبع: روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران