جابه‌جایی مسافر با وسیله نقلیه عمومی در استان همدان در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزون بر ۲۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از جابه‌جایی بیش از سه میلیون و ۴۲۸ هزار مسافر درون و برون استانی با وسیله نقلیه عمومی در استان خبر داد و  گفت: جابه‌جایی مسافر با وسیله نقلیه عمومی در ۱۲ ماهه سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل افزون بر ۲۰ درصد افزایش داشته است.

مهرداد آهکی گفت: این تعداد مسافر در استان همدان از طریق ناوگان عمومی در قالب ۳۸۷ هزار و ۱۸۴ مورد سفر جابه‌جا شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

او با اشاره به فواید اجتماعی و فرهنگی استفاده از خودرو‌های عمومی گفت: علاوه بر کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل، کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا، افزایش اشتغال و توسعه پایدار، استفاده از این خودرو‌ها به تعاملات اجتماعی بین افراد کمک می‌کند.

آهکی گفت: در راستای افزایش رفاه، راحتی و رضایتمندی مسافران و جلوگیری از تأخیر حرکت اتوبوس‌ها، هیچ اتوبوسی حق توقف در محدوه شهر برای سوار کردن مسافر را ندارد و در صورت مشاهده به شدت برخورد قانونی خواهد شد.

او نظارت بر ناوگان حمل‌ونقل عمومی را یکی از وظایف مهم اداره‌کل برشمرد و گفت: به منظور ارتقاء ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی‌های جاده‌ای، طرح کنترل و نظارت بر تردد وسایل نقلیه عمومی با همکاری پلیس‌راه استان به طور مستمر در حال اجراست.

 

 

برچسب ها: راهداری ، ناوگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار