اعضای شورای توسعه تعاون استان سمنان مصوب کردند ظرف ۳ ماه آینده تعاونی توسعه عمران در شهرستان‌های سمنان ، دامغان ، سرخه و آرادان تشکیل شود

در شورای توسعه تعاون استان سمنان همچنین مقرر شد سازمان مدیریت و برنامه ریزی هم پروژه‌ها را قبل از اجرا در اختیار شرکت تعاونی عمران قرار دهد.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان در این جلسه گفت : تعاونی توسعه عمران بمنظور تسهیل در رشد جامع و فرابخشی شهرستان‌ها با هدایت منابع و سرمایه مردمی فعالیت‌های اقتصادی دارد و در حال حاضر این تعاونی در شهرستان‌های شاهرود ، گرمسار و مهدیشهر فعال است.

در جلسه شورای توسعه تعاون استان سمنان همچنین سند توسعه تعاونی ها با چشم اندازه ۱۰ ساله بررسی شد.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان به تشریح سند توسعه تعاون استان پرداخت و گفت: این سند سال ۱۴۰۱ با هدف دست یابی به بخش تعاون به سهم ۲۵ درصد در اقتصاد ملی و همچنین بمنظور جلب همکاری دستگاه‌های اجرایی با چشم اندازه ۱۰ ساله به تصویب رسیده است.

احمد نورانی افزود: افزایش سطح اشتغال در بخش تعاونی‌ها ، واگذاری امور تصدی گری دولت با اولویت به بخش تعاون از جمله ویژگی‌های سند توسعه تعاون است.

وی به تعاونی توسعه عمران شهرستان‌ها هم اشاره کردو گفت: در استان سمنان یک هزار و ۲۱۳ تعاونی با ۴۲۰ هزار نفر عضو فعالند که ۵۳ درصد جمعیت استان را شامل میشوند. این تعاونی‌ها ۱۶ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده اند.

استاندار سمنان هم در این جلسه گفت: تعاونی‌ها نمونه بارز مشارکت مردم در جهش تولید هستند.

سید محمدرضا هاشمی افزود: ضروری است طرح‌های دولتی به سمت تعاونی‌ها برای اجرا فرستاده شود تا در قالب تعاونی‌ها با مشارکت مردمی انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.