فتاحی:

سازمان فنی و حرفه‌ای ۶۵ هزار شغل در کشور ایجاد کرد

مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: ۶۵ هزار شغل ثابت توسط این سازمان طی سال گذشته و در کمتر از چهار ماه برای کارجویان ایجاد شد.

مهدی فتاحی مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در آیین تکریم و معارفه مدیرکل جدید فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: سال گذشته سازمان فنی و حرفه‌ای کشور متعهد شده بود ۵۰ هزار شغل در ۵ ماه ایجاد کند، اما در کمتر از چهار ماه موفق به ایجاد ۶۵ هزار شغل ثابت به معنای داشتن درآمد شد.

وی با اشاره به اینکه قزوین موقعیت استراتژیک و سوق الجیشی مهمی در کشور دارد، افزود: آموزش فنی و حرفه ای، کانون مهارت آموزی و مرکز ثقل توسعه سرمایه انسانی کشور است و قزوین نیز از ظرفیت خوبی برای این آموزش برخوردار است.

فتاحی اضافه کرد: مهارت افزایی و برنامه ریزی مسئولان ارشد کشور برای مهارت افزایی یکی از مهمترین محور‌ها د راستای تحقق منویات رهبری است که در لایه‌های مختلف قوای سه گانه نیز این عزم برای مهارت افزایی وجود دارد.

این مسئول با بیان اینکه آموزش رسمی جای خود را به آموزش غیر رسمی داده است، ادامه داد: امسال ۳۰ درصد کاهش ورودی دانشجو به دانشگاه را شاهد هستیم و این نشان از تغییر ذائقه ایرانیان به سمت مهارت آموزی دارد.

فتاحی قزوین را قطب فرهنگی و صنعتی کشور دانست و گفت: انتظار داریم با توجه به فضای اخلاقی حاکم در مرکز و استان و با توجه به شعار سال از این فضای همدلانه در جهت مهارت افزایی و خلق ثروت استفاده شود.

در این برنامه ضمن تقدیر از اقدامات و زحمات علی طاهرخانی مدیرکل سابق فنی و حرفه‌ای قزوین، سیروس صارمی به عنوان سرپرست جدید این اداره کل معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار