وزیر امور خارجه ایرلند تاکید کرد که جنگ مداوم اسرائیل علیه نوار غزه نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

مایکل مارتین، وزیر امور خارجه ایرلند در مقاله خود که دیروز در روزنامه تایمز منتشر شد، تاکید کرد که جنگ مداوم اسرائیل علیه نوار غزه نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

وی نوشت: آنچه اکنون در غزه شاهد آن هستیم، نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

مارتین بر ضرورت توقف خشونت در غزه تاکید کرد و گفت که ایرلند خواستار آتش بس فوری و ارسال بلامانع کمک‌های بشردوستانه است.

وزیر امور خارجه ایرلند توضیح داد که ساکنان غزه به ویژه در شمال به دلیل کمبود شدید مواد ضروری مانند غذا، آب، دارو و سوخت با خطر قریب الوقوع قحطی روبرو هستند.

وی افزود: ما به سرعت کمک‌ها را برای مردم غزه افزایش داده‌ایم و در مقابل موانع و حملات اسرائیل به اعتبار آژانس امداد سازمان ملل متحد محکم ایستاده‌ایم. ما خواستار پاسخگویی در مورد نقض قوانین بین المللی بشردوستانه در غزه هستیم و از تحقیقات جاری دادگاه کیفری بین المللی حمایت می‌کنیم.

مارتین ماه گذشته اعلام کرد که این کشور در پرونده‌ای که توسط آفریقای جنوبی علیه اسرائیل بر اساس کنوانسیون نسل کشی در دیوان بین المللی دادگستری آغاز شده است، مداخله خواهد کرد.

در حالی که جزئیات دلایل قانونی مداخله ایرلند فاش نشده است، مارتین اظهار داشت که تیم حقوقی او در طی یک جلسه توجیهی ماه گذشته مبنایی را برای این اقدام ارائه کرده است. 

او ادامه داد: اسرائیل بیشتر مناطق تحت محاصره را خراب کرده است، میلیون‌ها نفر را آواره کرده و به دلیل محاصره فلج کننده کمک‌ها و اقلام ضروری، مردم غزه با گرسنگی مواجه شده‌اند. وضعیت نمی‌تواند بدتر از این باشد. نیمی از جمعیت غزه با قحطی قریب الوقوع و ۱۰۰ درصد جمعیت با ناامنی غذایی حاد روبرو هستند. ایرلند مداخله خواهد کرد.

به گفته سازمان‌های فلسطینی و بین‌المللی، تا روز یکشنبه، تعداد شهدای حملات اسرائیل در نوار غزه به بیش از ۳۳۲۰۰ شهید و ۷۵۸۸۶ زخمی رسیده است، علاوه بر این، حدود ۸۵ درصد از جمعیت نوار غزه آواره شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار