اگر به آیه شورا هم مراجعه کنیم به این مسئله پی میبریم. پیامبر نیاز به مشورت ندارند و به اعتقاد ما، از دیگران بهتر هم میفهمند، اما وقتی خداوند دستور به پیامبر میدهد که باید با مردم مشورت بکنی، پس یک حقی را برای مردم قائل شده است که مردم باید نظر بدهند و به آرای آنها احترام گذاشته بشود و بهاصطلاح باید نظر آنها موردتوجه قرار بگیرد.بر همین اساس، مرحوم نائینی هم در «تنبیه الأمّة» میگوید: پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) با اینکه گاهی نظرشان با نظر مردم مخالف بود؛ اما نظر مردم را بر نظر خودشان ترجیح دادند؛ زیرا برای خودشان چنین ولایتی را قائل نبودند تا بر اساس آن بخواهند بر خلافِ خواسته مردم کاری را انجام بدهند.
چشم دشمنان ایران کور باد
و روزهای بهروزی ملت نود میلیونی ایران برگرده.