سفر فرهنگی استاندار یزد به شهرستان بافق

همزمان با عید سعید فطر استاندار یزد به بافق سفر و از مجموعه‌های فرهنگی شهرستان بازدید کرد.

فاطمی استاندار یزد در حاشیه سفر فرهنگی خود به شهرستان بافق گفت: دیداری با امام جمعه بافق داشتیم که نکات و رهنمود‌های خود را پیرامون مسائل شهرستان بیان کردند و نکات و رهنمود‌های موردنظر استان نیز بیان شد. 

او افزود: از مجموعه فرهنگی بیت الرضای بافق با ۵۸ واحد متنوع که یک کار مردمی، امام رضایی و شاخص در سطح کشور است، بازدید کردیم و در جریان فعالیت‌هایشان قرار گرفتیم. 

فاطمی بیان کرد: این مجموعه آمیزه‌ای از اخلاص، عشق و معرفت به ذات مقدس اهل بیت به ویژه امام رضا (ع) است. 

او گفت: همت، ابتکار و کسب سرمایه اجتماعی در بین آحاد مردم است که این مجموعه با برکت و پر از محصول را در حوزه دینی، عقیدتی اجتماعی و فرهنگی ایجاد و فضای شهرستان بافق را یک فضای امام رضایی کرده است. 

فاطمی بیان داشت: آمادگی داریم در سطح استان و سطح شهرستان کمک کنیم تا این مجموعه تکمیل و مجموعه موزه برای آن ساخته شود. 

او تأکید کرد: این ۵۸ واحدی که در اینجا در حوزه‌های مختلف به اقشار مختلف مردم خدمت‌رسانی می‌کند، ارزشمند است و باید در سطح رسانه ملی منعکس شود چراکه این‌ها هویت، اصالت، تاریخ کهن و ارزش‌های دینی و معنوی این شهرستان است که باید برجسته و به عنوان یک الگو ارائه شود. 

استاندار یزد ادامه داد: خانه فرهنگ شماره دو شهرداری بافق افتتاح شد که شرح خدمات آن بیشتر در حوزه کتاب و سایر مباحث فرهنگی است. 

او خاطر نشان کرد: روح شهر همان فرهنگ شهر است و اگر هزاران کار عمرانی انجام شود، اما امور فرهنگی مغفول بماند به مثابه کالبدی بدون روح است. 

فاطمی گفت: هر شورایی و شهرداری که توجه ویژه تری به مسائل فرهنگی دینی و ارزشی داشته باشد و برای نشاط جامعه و اندیشه‌های شهروندان کار کند، خلق با کیفیت تری در این زمینه کرده است. 

او افزود: از مجموعه موزه فرهنگ و هنر بافق بازدید کردیم که کم نظیر بود و حتما باید از آن حمایت شود. 

استاندار یزد گفت: درکنار فعالیت‌های اقتصادی و عمرانی، مسائل فرهنگی، دینی و ارزشی هم باید در دستور کار قرار بگیرد چراکه فرهنگ به مثابه هوایی است که ما تنفس می‌کنیم. 

او تصریح کرد: در قالب این سفر با جمعی از فعالان اجتماعی دیدار کردیم که دغدغه‌های خود را در رابطه با معدن چاه گز، بورسی شدن سنگ آهن مرکزی، ۲ درصد عوارض و سایر موارد مطرح کردند و این سفر‌ها در راستای همدلی و هم زبانی و هم افق شدن انجام می‌شود که امیدواریم مثمر ثمر باشد. 

گفتنی است استاندار یزد در سفر به بافق با حجت الاسلام سلیمانی رییس حوزه‌های علمیه بافق و امام جمعه اسبق این شهرستان نیز دیدار کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.