تسهیلات سیل مرداد ۱۴۰۱ در شهرستان کیار پرداخت شد که مرمت و بازسازی کانال‌های کشاورزی شهرستان در حال انجام است.

امرالله اسماعیلی مدیر جهاد کشاورزی کیار گفت: با توجه به اینکه به بخش کشاورزی شهرستان در سیلاب مرداد ۱۴۰۱ آسیب جدی وارد شد به این منظور مشکلات آسیب دیدگان بخش کشاورزی و باغداری در اولویت و مرمت و بازسازی کانال‌ها و احداث کانال سیمانی در مرحله نخست قرار گرفت.


بیشتر بخوانید


وی افزود: کارشناسان این مدیریت در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بحث احصاء خسارت‌ها و تشکیل پرونده ورود کردند که در نهایت تسهیلات مصوب شده در کارگروه نیز از طریق این پرونده‌ها در اختیار خسارت دیدگان قرار گرفت.

یدالله بهرامی مسئول طرح و برنامه کیار گفت: در مرحله تخصیص اعتبارات سیل از ۵ میلیارد تومان اعتبار مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جهت اجرای پروژه‌های عمومی شهرستان تخصیص پیدا کرد که این اعتبارات جهت اجرای سه کانال انتقال آب بین مزارع و باغات در اختیار بهره برداران شهر گهرو و روستای زوردجان صورت پذیرفت که تمام مراحل اجرای کانال نیز تحت نظارت واحد آب و خاک شهرستان و با همکاری آسیب دیدگان سیل در حال انجام است.

وی افزود: از ۵ میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافته به ۷۲ بهره بردار آسیب دیده شده بیش از ۴۲ درصد آن از طرف بانک‌های عامل صادرات و ملی پرداخت گردیده و مابقی در حال تکمیل پرونده و یا منتظر واریز تسهیلات می‌باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار