عطاء اله اکبری گفت: سال ۱۳۹۹ قول دادیم که ساخت بزرگراه را در این محور سیستان و بلوچستان تا پایان سال ۱۴۰۳ به اتمام برسانیم که خداوند این توفیق خدمت را داد که بتوانیم با تلاش گسترده علاوه بر ۱۱۰ کیلومتر باند دوم دو پل بزرگ نهراب و شیله را در این مسیر به اتمام برسانیم.
وی ادامه داد: دستاوردهای اخیر در این محور ترانزیتی استان در حالی محقق شد که همزمان در تمام مسیرهای بین شهری و بین استانی تکمیل شبکه بزرگراهی با همت مضاعف به منظور جبران عقب ماندگیهای تاریخی این بخش استان مورد توجه قرار گرفت.
مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: دشوارترین بخش ساخت بزرگراه در محور زابل- زاهدان حدفاصل سه راهی دشتک تا تاسوکی بود که کمبود منابع آبی، طوفانهای سهمگین شن و دمای بالای ۵۰ درجه کار را سخت و طاقت فرسا کرده بود، ولیکن با تدبیر دوشیفت و حتی سه شیفت کردن کار توانستیم به سرعت از منطقه بحرانی عبور کرده و طبق برنامه پروژه را به شهرسوخته برسانیم.