مهدی عالمی، ناظر پروژه پل سفیدرود گفت: اجرای عملیات ساخت پل بزرگ سفیدرود با عرشه فلزی و پایههایی با ۲ دهانه ۴۰ و ۵۰ متری به طول کلی ۹۰ متر، عرض ۵.۵ متر و عرض پیاده رو کناری ۵۰ سانتیمتر در بحرانیترین قسمت رودخانه و در محدوده استملاکی سد سفیدرود منجیل با به کارگیری به روزترین اصول فنی و مهندسی در حال انجام است.
او هدف از ساخت این پل را تسهیل دسترسی، بهبود کیفیت تردد و روان سازی و حذف گره ترافیکی مسیر اعلام و تصریح کرد: محل قرارگیری این پل در محور اصلی منجیل _ سه راهی طارم شهرستان رودبار نقش چشمگیری در جابجایی مسافران، محصولات کشاورزی و فعالیت اقتصادی استانهای شمالی و شمال غربی کشور دارد.
ناظر پروژه پل بزرگ سفیدرود افزود: در حال حاضر پل قدیمی بین ۲ شهر منجیل گیلان و طارم زنجان بر روی رودخانه سفیدرود استفاده میشود.
به گفته عالمی، با توجه به اینکه مسیر عبوری از پل فلزی موجود ظرفیت تردد یک خودرو را دارد و نیز بخشی از مسیر راه فرعی طارم رودبار به منظور عملیات اجرایی بخش دوم آزادراه منجیل - رودبار مسدود شده است و محدودیت مراودات تجاری و کشاورزی دو سویه شهرستان طارم با شهرستانهای استان گیلان، تکمیل این طرح در حداقل زمان ممکن با همت مسئولان استانی و شهرستانی بیش از پیش ضروری به نظر میرسد.
او همچنین گفت: با تکمیل و بهره برداری از این پل فلزی که این روزها با پیشرفت ۹۲ درصدی و ارزش ۲۱۰ میلیارد ریال در دست اجرا است، راه گیلان به استانهای همجوار اعم از زنجان، قزوین، اردبیل و ... هموار میشود و طبق برنامه ریزی انجام شده در صورت تأمین اعتبار بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال انتظار میرود در نیمه نخست امسال به بهره برداری برسد.
پروژه ساخت پل بزرگ سفیدرود در شهریور سال ۱۳۹۸ آغاز به کار کرده بود.
منبع: ایرنا