یک کارشناس آلمانی با اشاره به مشکلاتی که اروپا از حل آن عاجز مانده است گفت این بلوک در آستانه فروپاشی است.

اولریکه گرو، پروفسور و کارشناس مسائل سیاسی آلمانی معتقد است اتحادیه اروپا به دلیل مشکلات داخلی، شکست نهاد‌های دولتی، فقدان بحث داخلی و فقدان هویت مشترک در آستانه فروپاشی است. 

به گفته این کارشناس اتحادیه اروپا پاسخی به این معضلات ندارد و حتی به آن فکر هم نمی‌کند، علاوه بر این، وضعیت با شکل گیری یک نظم جهانی چند قطبی تشدید می‌شود. 

این متخصص آلمانی نگران وضعیت فعلی و این واقعیت است که اروپا قادر به ارائه برنامه مثبت همکاری با آفریقا نیست و خود را از روسیه و چین منزوی می‌کند. گرو اشاره می‌کند که اروپایی‌ها بیشتر و بیشتر «احساس می‌کنند که اروپا از جانب ایالات متحده اداره می‌شود»، و برای همین احساس درماندگی دارند.

گرو گفت: اتحادیه اروپا دیگر برای شهروندان رضایت بخش نیست. خشم شهروندان در حال افزایش است، احساسات علیه اتحادیه اروپا بسیار زیاد است. رسوایی واکسن فایزر، خانم فون در لاین و - بله هر چیزی! موضع اتحادیه اروپا در قبال اسرائیل و غزه... یعنی حتی توافق آتش بس هم نداریم! و خیلی چیز‌های دیگر. خیلی چیز‌ها در هاله‌ای از ابهام هستند.

برچسب ها: اتحادیه اروپا ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
صهیونیست ها جنایتکار و هم تروریست ها جنایتکار و با کمک، حمایت و پشتیانی آمریکا جنایتکار، کشورهای اروپایی جنایتکار ومزدورانشان جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند.
آخرین اخبار