زاهدنیا با اشاره به شمار بالای مراجعان به مرکز تعویض پلاک گفت: در سال ۱۴۰۲ در این مرکز، ۷۸ هزار نقل و انتقال خودرویی و بیش از ۲ هزار نقل و انتقال موتورسیکلت انجام شده است که این جدای از غرفه پر مراجعه استعلام است و بالای ۵۰ درصد مراجعان با این غرفه سر و کار دارند.
وی با اشاره به اینکه تکریم ارباب رجوع در بازدیدهای مستمر از غرفههای تعویض پلاک به کاربران یادآوری میشود، افزود: روزانه بالغ بر ۳۸۰ نوبت به صورت اینترنتی نوبت دهی میشود و بالغ بر ۲۰۰ مراجعه اینترنتی و متفرقه نیز به غرفه استعلام صورت میگیرد و بخشی از این مراجعان نیز بدون نیاز به نوبت قبلی برای پیگیری اصالت اسناد و مدارک خودرویی به این غرفه مراجعه میکنند.
رئیس مرکز تعویض پلاک استان کرمان در پاسخ به انتقاد یکی از مسئولان شورای شهر نسبت به عملکرد این مرکز گفت: سامانه نوبت دهی اینترنتی هر ۱۰ دقیقه یک نوبت اعطا میکند و از زمان ورود مراجعین تا زمان خروج آن ها؛ اگر مدارک آن ها کامل باشد، بین ۴۵ دقیقه تا یک ساعت به انجام خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه صندلی مناسب و چند آبخوری در سالن انتظار این واحد و همچنین راه اندازی یک واحد عرضه محصولات غذایی در محوطه تعویض پلاک در نظر گرفته شده است، بیان داشت: با هدف افزایش رضایتمندی مردم و مراجعان در نظر داریم، غرفه استعلام از نظر تعداد نیرو توسعه یابد و باز هم اگر این مرکز از نظر وسعت عملکرد جوابگوی مراجعان نباشد از متولیان امر در شهرداری و سایر سازمانهای مربوطه میخواهیم برای توسعه زیر ساختی این مرکز اقدام کنند.
زاهدنیا با اشاره به اینکه تنها طی فروردین ماه امسال، ۵ هزار و ۳۰۰ تعویض پلاک خودرو و ۱۰۰ مورد تعویض پلاک موتورسیکلت صورت گرفته است، تصریح کرد: هم اکنون روند ساخت همه پلاکها در مرکز استان صورت میگیرد و از آنجا که بخش زیادی از سوالات و اقدامات حوزه تعویض پلاک از طریق دفاتر پلیس به اضافه ۱۰ و سامانه پلیس من قابل انجام است؛ اما شهروندانی که ترجیح میدهند حضورا مراجعه کنند، باعث افزایش تجمع و هدر رفت زمان خود میشوند؛ اما به هر صورت همه کارکنان این مرکز برای راه انداختن کار مردم به شکل مضاعفی تلاش میکنند تا هیچ گونه کم توجهی و بی احترامی به مردم صورت نگیرد.