سندرز خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید

برنی سندرز، سناتور آمریکایی حمایتش را از اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های این کشور ابراز کرد.

«برنی سندرز»، سناتور مستقل ایالت ورمونت آمریکا پستی را در صفحه خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) منتشر و در آن از خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا ابراز حمایت کرد.

سندر در این پست با یادآوری سوابق و آثار ناشی از اعتراضات دانشجویی در دهه‌های گذشته و در برهه‌های مختلف علیه موضوعاتی نظیر نژادپرستی و جنگ نوشت: «ما در سال ۱۹۶۲ تحصن‌هایی با هدف پایان دادن به سیاست‌های نژادپرستانه در دانشگاه شیکاگو را سازمان‌دهی کردیم. من در سال ۱۹۶۳ به خاطر اعتراض به تفکیک نژادی مدارس دستگیر شدم. اما اعتراضات ما به حق بود.»

او در ادامه این پست خود با تشویق دانشجویان حامی فلسطین به ادامه اعتراضاتشان گفت: «من به اینکه دانشجویان به جنگ در غزه اعتراض می‌کنند افتخار می‌کنم. همواره متمرکز و در صلح باشید. شما در سمت درست تاریخ قرار گرفته‌اید.»

سندرز پیشتر نیز به سابقه اعتراضات دانشجویی در ۶ دهه قبل علیه جنگ ویتنام و مطالبه پایان این جنگ و شرکت خودش در این اعتراضات اشاره کرد.

او با اشاره به اینکه «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل حمایت‌هایش از رژیم صهیونیستی خودش را در یک موضع ضعیف از لحاظ سیاسی و اخلاقی قرار داده تاکید کرد: «این ممکن است ویتنام بایدن باشد.»

از ۱۷ آوریل تا امروز دانشجویان در ۴۶ دانشگاه و کالج آمریکا در اعتراض به هم‌دستی واشنگتن و دانشگاه‌های خود با جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، تجمعات اعتراضی برپا کرده‌اند؛ تجمعاتی که با برخورد پلیس مواجه شده و تا کنون بیش از ۲۴۰۰ شرکت‌کننده بازداشت شده‌اند.

به گزارش «آسوشیتدپرس»، بعضی دانشگاه‌ها به دانشجویان خود وعده داده‌اند که در سرمایه‌گذاری و روابط خود با رژیم صهیونیستی تجدید نظر کرده و درخواست دانشجویان برای توقف روابط تجاری با این رژیم را به رسمیت بشناسند. بسیاری از دانشجویان معترض در خواسته‌های خود، روابط دانشگاه‌های آمریکا با ارتش رژیم صهیونیستی را هدف گرفته‌اند.

اوج گرفتن اعتراضات دانشجویی ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا و سرایت آنها به دانشگاه‌های دیگر کشور‌های غربی بعد از آن شروع شد که دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک ماه گذشته میلادی از پلیس شهر نیویورک خواست به چادر‌های برپا شده توسط این دانشجویان در محوطه این دانشگاه حمله کند که در نتیجه این حمله بیش از ۱۰۰ نفر دستگیر شدند. با این وجود معترضان سریعا یک تحصن دیگر را برپا کردند و مجددا روز سه‌شنبه گذشته در محل تحصن خود و ساختمانی که تسخیر کرده بودند مورد حمله پلیس قرار گرفتند.

دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی در کشور‌های دیگر نظیر کانادا، استرالیا، فرانسه و مصر نیز در همبستگی با فلسطین دست به تظاهرات و برپایی کمپ‌های اعتراضی در دانشگاه‌ها زده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی اسرائیل و آمریکا و مزدورانشان در جنگ غزه 100 درصد فقط به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت همه کشورهای منطقه و جهان است و هم به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت سازمان های بین المللی بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
حماقت و جهل و بی‌تدبیری مجلس کانادا در تروریستی اعلام کردن سپاه هیچ تأثیری در قدرت و اقتدار این نیروی پُرافتخار برآمده از متن ملت ایران ندارد. قطعا کانادا برای ثابت کردن نوکری برای اربابان صهیونیستش دست به چنین حماقتی زده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
در شرایطی که مجمع عمومی سازمان ملل عضویت فلسطین را با ۱۴۳ رأی تصویب کرد، منشور سازمان ملل در مقابل چشم جهانیان، توسط رژیم کودک کش اسرائیل در دستگاه خردکن پاره پاره شد و جهان شاهد یک اقدام وحشیانه جدید از این سگ ‌هار بود. جهانیان انتظار دارند که مجمع عمومی سازمان ملل گام دوم برای اخراج اسرائیل از سازمان ملل را هرچه سریع‌تر و محکم‌تر از گام اول بردارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
پاسخ موشکی و سخت کشورمان به رژیم صهیونیستی، سیلی محکم جبهه مقاومت به ظالمان و زیاده‌خواهانی بود که چند دهه‌ است مسیر تنفس ملت‌های منطقه و افکار عمومی جهانی را سد کرده بودند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
اقدام زننده نماینده رژیم جعلی اسرائیل در پاره کردن منشور سازمان ملل پشت تریبون مجمع عمومی این سازمان به قول نماینده روسیه به سیرک می‌ماند! پس از دو حادثه بزرگ برای صهیونیست‌ها (طوفان‌الاقصی و وعده صادق) آنهاحقیقتا دیوانه شده‌اند و رفتارهای سران این رژیم کاملا شبیه دیوانه‌هاست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
رای قاطع به عضویت فلسطین انزوای بین‌المللی رژیم صهیونیستی و آمریکا را نشان داد
حمایت‌های پیدا و پنهان مقامات آمریکا از اقدامات جنایتکارانه صهیونیست‌ها در غزه، در شرایطی است که اجماع بین‌المللی بیش از هر زمان دیگری در حمایت از مظلومیت مردم فلسطین شکل گرفته و یکصدا نفرت از ارتکاب نسل کشی، کوچ اجباری، اشغالگری و کودک کشی صهیونیست‌ها را فریاد می‌زنند.
ژیم صهیونیستی در منزوی‌ترین شرایط تاریخ جعلی خود به سر می‌برد و مقامات آمریکا در حمایت کورکورانه از آن حتی در بین مردم خود نیز تنها هستند.
رای قاطع جامعه جهانی در حمایت از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد، به روشنی گویای انزوای بین‌المللی رژیم صهیونیستی و آمریکا در جامعه جهانی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
از 15 مهر ماه سال 1402 تاکنون کشتار، بمباران، قتل عام و نسل‌کشی در غزه 100 درصد فقط به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت کشورهای اسلامی و به ویژه سازمان های بین المللی است و هم کمک، حمایت و پشتیبانی تسلیحاتی و نظامی آمریکا و غرب از رژیم کودک کش صهیونیستی بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
قطعاً اینگونه است ، امروز آمریکا تجسم شیطان ، نماد ظلم و تجاوز و دزدی و چپاولگری است و هر کس در مقابل این جرسومه فساد قد علم کند و ایستادگی نماید نام خود را در دفتر روسفیدان تاریخ ثبت خواهد کرد برخلاف کسانی که زیر پرچم این شیطان رفته و نام خود را در دفتر روسیاهان تاریخ ثبت کرده‌ و دنیا و آخرت ذلتباری را برای خود رقم زده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
زنده باد آزادگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
اگر دین ندارید، لااقل آزاده مرد باشید.
حضرت حسین سلام الله علیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
دانشجویان ایران هم یاد بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
واقعا از سیاستمداران امریکایی بعید بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
درودبرمردم‌آزاده وهم‌نوع دوست امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
هر روز به خاطر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی اسرائیل و متحدانش ۳۷ کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
این اقای سندرز باید رئیس جمهور امریکا باشد یا بشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
چطور ممکنه سندرز فکرش با بقیه سیاستمداران آمریکا فرق میکنه
حتما این سندرز گرون بوده صهیونیستها نتونستند بخرنش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
با وجود اینکه یهودی است ولی صهیونیست نیست
و همیشه از فلیسطین حمایت کرده
چونکه منافع خودش را فقط دنبال نمیکند
واقعا باید پست فطرت .حیوان صفت و مزدور و جیره خوار باشی
که ظلم و نسل کشی و قتل عام مردم مظلوم غزه را نبینی
واقعا در سمت باطل و اشتباه تاریخ موضع گرفته ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
سناتور خودتم جزو همین سیستمی اگه مشکلی داری ازش بیا بیرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
پس آمریکا خوبه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
سندرز ادم خوبیه ولی اگه همین ادم رئیس جمهور امریکا میشد میگفتین اینم مث بقیه رئیس جمهورهای امریکاس فرقی نداره
مثل حسین باراک اوباما که ادم خوبی بود قبل انتخاب شدنش رسانه های ایران به سمت گرایش داشتن و حمایتش میکردین انتخاب هم شد پای وعده هاش موند ولی تخریبش کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
اگر در بین سیاستمداران آمریکا فقط یک آدم حلال زاده وجود داشته باشد همین برنی ساندرز است.
اکثر سناتورها و دولتمردان آمریکا # حرامزاده واقعی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
چه خواب سنگینی!! بیداری بعد از هفتاد سال و به قیمت خون بیش از 38هزار نفر!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
برنی سندرز با این که خودش یهودی هست ولی ادم خوبی هست ای کاش ریس جمهور امریکا میشد تنها کسی هست که نوکر صهیونیستها نیست بقیشون عوضی و خاین هستند ولی این ادم واقعا مرد خوبی هست خدا خوب براش بخواد
آخرین اخبار